HTML

Utolsó kommentek

FFZ - Első csata - Lycan Wood Eljei ellen

2008.10.31. 12:44 _bala_

Elöljáróban az FFZ-s seregemről: arra építettem, hogy a 2x4 nagy Kroxigor osztag kitakarva halad előre a szkinkek mögött, megtámogatva a 3 szalamanderrel és Terradonokkal, 1 scrollcaddy pap és a Jaguár Szaurusz hős a maga 9" -es mozgásával, great weaponnel, 2+ -os páncéllal és 5+ -os Ward-dal. Ennyi. Egész használhatónak tűnik a sereg, nem is nagyon látom, hogy 1200 pont könyékén mivel lehetne mozgékonyabb vagy ütősebb sereget csinálni.

Lycannal már ismertük egymást egy korábbi baráti csata (Wood Elfekkel) kapcsán, és hihetetlen pókerarccal tud játszani, engem legalább is többször megtévesztett, és sokszor elbíztam magam akkor is és most is, mert mindig tudott meglepetésekkel előrukkolni.

Egyébként nagy reményekkel vágtam bele a csatába, remélve hogy a küldetés engem fog támogatni, hiszen seregeink az éjszaka leple alatt találkoztak, ezért a látótávolságot minden kör elején tüzérkockával kellett kidobni és megszorozni hárommal. Bítam abban, hogy a korlátozott látási viszonyok az ő íjászait fogják jobban gátolni, mint az én 12"-re rohamozó-köpködő seregemet. Hát nem így történt.

  Missfire esetén számítottam az Elfek magas Initiative-je miatti 5" -es látótávolságra, majd 6, 12, 18, 24, 30 inch volt a várható látótávolság. Látszik, hogy elég nagy eséllyel (50%) 12 vagy az alatt kellett lennie Lycannál a látótávolságnak, azaz a 2 osztag íjásza nem tudott volna engem sűrűn bántani. Nekem a 12" majdnem minden esetben jó, hiszen a lényeim 6"-et mennek, kivéve a repülő Terradonok és a Jaguár Szaurusz... De persze megint hajamra kenhettem a valószínűséget.

Lycan a felállásnál egész nagyot hibázott, mert kidobtuk, hogy melyikünk kezdi előbb a scoutok felrakását, és ő megnyerve ezt, a Scout hősét (gondolom a 3d6 S4 -es Hail of Doom Arrow-val) eldugta egy erdő mögé, de úgy, hogy én az újonnan a deployment zónámba felrakott scoutjaimmal tökéletesen ráláttam. Így nagyon reménykedtem abban, hogy kezdjek, hogy le tudjam lőni már első körben a Wood Elf noble-t: és sikerült is, kapott két woundot a kis szkinjeim köpőcsöveiből.

  Lycan hozott egy nagy osztag Eternal Guardot, 6 Waywatchert, 5 Wild Rider-t, két osztag íjászt, egy Scout hőst, egy Eternal Guardok közt álló hőst és egy varázslót.

 

Az első körben a többi lényemmel nyomultam előre a fedezék takarásában: több hibát is elkövettem ebben a mozgás fázisban, ami teljesen meghatározta a csata kimenetelét:

 

  1. miszerint azt hittem, hogy 12 darab szkink mozgás után a Waywatchereket (akikre -2 -vel kell lőni) le fogom tudni szedni - vagy legalább is párat -, de a 12 db 7+ -ból egy sebet se sikerült okoznom. Legalább azt kellett volna hagynom, hogy 10" -en kvül álljak meg, hogy ne tudjanak megrohamozni, mert a Stand&Shoot-tal sem sikerült leszednem egy Útörzőt sem...
  2. A másik hiba azt volt, hogy nagyon közel vittem a Terradonokat az íjászokhoz, inkább hátrébb kellett volna hagynom őket statégiai okoból - ha így tettem volna, mind az űtörzőket, mind a később hátul megjelenő Wild Rider-eket hatékonyan tudtam volna semlegesíteni - de ez a nap a Kroxigoroké volt, nem a Terradonoké.
  3. Harmadik hiba, hogy a Szalamandrákat sem kellett volna előre tolni csak 6" inchet, hogy ne érjék el a Wild Riderek.

  Itt reflektálnék a Köpöcső vagy Javelin témára, miszerint pl WE-ek ellen sokkal jobb a javelin, mert most simán 6+ -ra találtam volna el az Útörzőket 8"-en belül, míg a köpőcsövel hosszútáv+mozgás után 8+ -ra találok - és akkor nincs mérgezés. A Noble-t lövő osztagomnál is jobban jártam volna, ha Javelin van, és nem köpőcső.

Lycan első körében természetesen nem dobott se Missfire-t, se 2-est, így le tudta rohanni a bal oldalt lévő kis szkinkeket, akik veszteséget nem okozva elfutottak. A Wild Riderek pedig megrohamozták a Szalamandrákat, bevittek két sebet (átlag) én is bevittem két sebet (átlag), de nekik volt zászlójuk meg zenészük, hiába nálam a túlerő, én futok - persze az 5-öt nem dobom meg, utolérnek, levágnak - ők is elhulltak, mint a Terradonok anélkül, hogy a legkisebb kárt is okozták volna - de ez a nap a Kroxigoroké volt, nem a Szalamandráké.

Második kör:  csalódás

Én vígan vártam a második körömet, hogy majd a Szuper Szauruszom ráugrik majd a túlfutott Vad Nyargalókra vagy az íjászokra, esetleg a hátul bújkáló varázslóra, de természetesen kettest dobtam, azaz 6" lett a látótávolság. Még örültem, hogy a keleti erdőbe túlfutott Nyargalókat le tudtam köpőcsövezni, bevittem pár sebet. Ezen kívül kicsit közelebb helyezkedtem, készülve a rohamokra. Lycan második körében persze megint valami nagyott dobott látótávolságra, tovább ritkított az íjászokkal, előrébb jött az Örökkévaló Őrökkel.

Harmadik kör: újabb csalódás

Ebben a körömben készültem, hogy "na most, muhahaha, rohamozik mindenki, Kroxik, Szuper Szaurusz), de megint 2-t döbtam látótávolságra. (Mondtam már, hogy utálom a Warhammert?). Innen pedig olyan sok izgalmas dolog nem történt, azt hiszem egy Kroxi osztag elfutott (persze nem dobtam meg megint az Ld-t) az Örökkévaló Őrök elől, de a másik Kroxi osztag és a Szuper Szaurusz levágta a felét az Eternal Guardoknak, benne a hőssel. Persze megint nem dobtam nagy látótávolságot az utolsó körben, így el tudott menekülni messzire az Eternal Guard osztag, és Lycan minden gond nélkül összekapta őket. Annyi szerencsém volt így a játék végén, hogy utoljára Lycan is végre elrontotta a látótávolságot, és így nem tudta lenyilazni a Szuper Szaurusz hősömet.

Végeredmény

Tanulságomra szolgált, hogy továbbra sem tudom mindig tökéletesen pozícionálni az egységeimet, jobban meg kellett volna gondolni, mit hova teszek. Lycan az első, már említett hibájától eltekintve nagyon jól játszott, tökéletesen kihasználta hibáimat, megérdemelten győzött 13-7 -re.

Ennyire szeretem: (2/5)
Véleményetek: (0/5)

Szólj hozzá!

Címkék: ffz lizardmen wood elf

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr4738662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása