HTML

Utolsó kommentek

Mighty Empire - Csata 4 - A Démon invázió folytatódik

2008.11.07. 07:28 _bala_

 Kicsit nagyobb reményekkel álltam neki Jézus elleni csatámnak a Mighty Empires kampány keretében, hiszen egyszer már sikerült legyőznöm a démonokat, és egyre jobban kiismertem őket... de azért eléggé tartottam Jézus tapasztalatától és a mákos kockajárásától - nem is alaptalanul.

Mókás, hogy a csata végén az elszámolásnál vettem észre, hogy az egyik szkink papomat elfelejtettem felrakni. :) Valahogy megszoktam az FFZ listát, ahol egy pappal mászkáltam. Amiket vettem nekik, azokat ki is használtam, de így mindig 1 kockából kevesebből dispelleztem, ami azért hiányzott, plusz lehet, hogy értelmesebb varázslatot dobok a lemaradt papnak, mint a Kasszandra Meteorját, amit izibe le is cseréltem a Heaven szuper giga tápos első varázslátára. Plusz még egy hibát elkövettem, hogy a Kampány keretében ingyen rakhattam volna fel egy szkink osztagot scout-ként, de én jól megvettem a 10 Javelines fickónak a scout képességet 10 pontért - szóval ennyi hátránnyal indultam a meccsen.

    Jézus hozott 3 osztag Pink...izé, Blue Horrort, 1 osztag kutyát, Flémereket és Nurglingokat, 3 varázslót, az egyik a Battle Standard Bearer. Jómagam a 4 Kroxi, 4 Terra, 5 Cold One a mozgatós zászlóval kombót választottam, és életemben talán másodjár megpróbálkoztam a Sztegadonnal - bízva a terrorban és a T6-ban. Hősöm a levakarhatatlan Szaurusz kolléga Cold One-on a maga 1+ -os mentőjével, 5+ -os wardjával és rohamkor 5 támadással egészen a legutolsó körig sértetlen maradt...

Kezdtek...

A felállás után Jézusnak adtam a kezdés lehetőségét, s már taktikusan 8+18 inchnél távolabb álltam fel, és így úgymond Jézusnak eggyel kevesebb pontszerző köre volt, mert a Pink Horrorok és a Flémerek menetelés/mozgás után sem tudtak rám lőni. A nurglingeket ott északnyugaton a szkinkek felé mozgatta ügyesen, hogy ne tudjak mellettük elsliszolni, hogy hátbatámadjam a fontos egységeket. 

Utólagos okosságok: sokkal jobban járt volna, ha a Nurglingekkel inkább megindul előre, és az én Cold One lovasságomat próbálja meg beragasztani - ezzel tulajdonképpen megnyerte volna a meccset.

Én az első körömben rohantam előre ahogy csak tudtam, próbáltam takarni a szkinkekkel a Kroxigorjaimat, a Sztegadonnal pozícióba álltam, mindenkivel próbálva rohamtávon kívül maradni és túlélni a ellenfelem mágia fázisát. A Terradonokat messze a domb mellett bújtattam, későbbi bevetést választva. Északon megkezdődött a Nugling-Szkink háború, én éppen 8" -en belül maradva lőttem a kis punyikat, persze Jézus dobálta az 5+ -os mentőket. 

Másodk kör...

Lőtt engem, ahogy a csövön kifért, elpusztítva a takaró szkink osztagot és még a Kroxik is kaptak 2 sebet. Délkeleten a generálisát tartalmazó Blue Horror osztag ment előre egyenesen a tó mellett bújkáló szkink osztag felé, de varázslásból csak 2-3 sebet kaptak (na ezért hozok mindig 12-15 szkinket!).

És én jöttem, végre: meneteltünk előre 14" -et a Cold One-okkal, a többi osztagommal csak pozícióbe helyezkedtem. Az északi Nugrling Javelines dobálásos móka újabb 1 sebet tudott csak okozni (utálom az 5+ -os wardot), a déli tavas szkinkekkel pedig a hátába próbáltam kerülni az ott helyezkedő Pin...izé Blue Horror osztagnak, ezzel kényszerítve Jézust, hogy vagy maradjon még egy körig a szkinkek felé fordulva és azokat eliminálva, vagy forduljon a fő kontingensem irányába, hogy a tűzmágiával meg a Horrorokkal erős csapásmérést hajtson végre. Az utóbbit választotta.

    Utólagos okosságok: ez a döntése nekem kábé 250(!) pont előnyt hozott, mert ha vár egy kört, és lemágiázza/lerohanja a kis szkinkeket, akkor: 1. bukok 90 pontot a szkinkekért, 2. A játék végén nem foglalom el előle a térfelelet: -100 pont, 3. nem lövöm le a hátulról felére ezt a Horror osztagot, és nem March Blokkolom, a játék végén pedig lőtávban lett volna az utolsó osztagjaimnak.

...és a mágia fázisban jeeee, a kedvenc részem következett, a mozgatós zászló, dobtam vele egy 3" -et, ami pont elég volt, hogy elérjem a Flémereket, akik ilyenkor nem tudnak SaS-olni. Kettőt le is vertem közülük, asszem egy Cold One lovas meghalt (aú).

 Harmadik kör

Jézus harmadik köre: a Kutyák nem fértek volna el, hogy megrohanják a Cold One-jaimat, ezért a Kroxigorok előtti Szkinkeket vették célba, de én sajnos elnéztem a távot, és a kutyák elérték a megfutó szkinkek mögött a Kroxigorjaimat. A pink horrorokkal helyezkedett, hogy az akkor már rohampozícióban lévő Terradonokat takarítsa el mágiával a föld színéről, akik azért veszélyesek a maguk 3 támadásával a karakterekre. Le is varázsolt közülük 1-et, ekkor használtam el a két dispell scrollomat, hiszen kulcs fontosságú volt, hogy a Terrák tudjanak rohamozni. A Cold One vs Flémer csatában még mindig marad egy levágandó Flémer (hülye démonok), a Kroxigorjaim pedig nagyot buktak, csak egy hősi pajti élte túl a támadást - Jézus valami hihetetlenül táposan dobott. (kb 5 woundot kellett volna átlagos dobásokkal bevinni, de vagy 7 lett belőle, így csak 1 Kroxi maradt)

    Utólagos okosságok: valamiért a Cold One-on ülő hősömnek Spear-t vettem, ami csak roham körében ad +1S-t, ahelyett, hoyg GW-t adtam volna a kezébe, ami a roham után is +1S. Ezentúl erre figyelni fogok.

És végre egy kis mázlim is volt, mert az üldöző kutyák csak pár inchet mentek előre, hogy a Sztegadonom pont rálátott az oldalukra! 

Köröm elején rohamot is jelentettem a Sztegadonnal (Mwuhahaha), és a Terradonokkal is.

Jah, elfelejtettem megemlíteni, hogy az Északon a Nurgling-Szkink háború elmérgesedett, mert a Nugrlinkek megrohanták a szkinkjeimet és hála a Hand Weapon + Shield kombónak, +1 mentőjükkel és is dobáltam az 5+ -okat: kitartottak.

 

 

 

 

Délkeleten tovább csipkedtem mérgezett köpőcsöveimmel a ott álomásozó Horrorokat, majd jött a közelharci fázis, ahol kéremszépen, a Sztegadon lemosta az elfajzott démonkutyákat Öregvilág színéről - mégpedig úgy, hogy 1-es dobtam Impact Hit-re, majd az újradobási lehetőségem mitt újradobtam: ekkor 2-es lett... :/

A Cold One-ok végre eltörölték a Flémereket, és ott álltak csupaszon és védtelenül a mágiának kitéve. A Terradonok valami katasztrofálisan szerepeltek, a 9 támadásból illett volna 1-2 sebet bevinnem, de semmi. Elrepültek, bele a mögöttük álló Horror osztag hátuljába.

Kérdés: a repülő osztagok meneküléskor nem repüik át az ellenséges osztagokat??

 

Negyedik-Ötödik kör

Jézus menekíti a karaktereket, pozícióba áll a megmaradt 3 Horror osztaggal. Mágia fázisban sorozza a Cold One-okat, majd sorozatos bakikkal és újradobásokkal (mert elfelejtettünk randomizálni a hősre), végül leesik egy lovas, majd a Sztegadon is bekap még egy sebet. A szkinkek túlélnek északon, ütik a Nurglingokat.

Körömben rohamozok a Cold One-okkal, a Sztegadonnal pedig inkább a hátrálást választom, hogy varázstávon kívül legyek, a déli szkinkek lövik a Horrorokat bennük a karikkal, északon végre meghaltak a nurglingok, a szkinkek 6-at maradtak, még foglalnak térfelet. Nem megmondtam, hogy jó a javelin? A ColdOne-ék levágják a horrorokat, mennek tovább az ötödik körömben a mögöttük lévő Horrorokba. Nekem a CO-k levágtak északon mindent.

 Utolsó kör

Jézus egy trükkel megpróbál pontot hozni: a félig megmaradt Horror osztagából kirepülő BSB odarepül az árván megbújva álldogáló papom mellé, hogy azt levarázsolja, de sikerül diszpelleznem. Minden mással sorozza a sztegadont, hogy levigye fele sebpontra, de a Sztaga túlél mindent. Persze az utolsó körben még a Hősömbe sikerül belevarázsolni egy sebpontot, és ezzel menti meg magát a mészárszéktől... Az újradobások elfogytak, és az 5+ ward nem volt meg.

Én sajna utolsó körömben már nem tudok mit csinálni, volt 3 térfél foglalásom, levágtam amit csak lehetett, Jézusnál maradt egy fél Horror osztag és a 3 kari sértetlenül. 

 

 Nagyon örültem a győzelmemnek, mert azt érzem, hogy kiegyenlített meccs volt, mindkét oldalon voltak jó és rossz dobások, ahogy az lenni szokott, senki nem hibázott tulajdonképpen semmi vészeset. Izgalmas, élvezetes volt.

 

    Utólagos okosságok: Én talán - ha lenne egy Horroros seregem (Mwuhahahaha), - akkor inkább hátrálnék velük, hogy minél később érjen az ellen közelharcba, nem zsúfolódtam volna össze egy pontba, hogy elérjem tulajdonképpen az összes egységét egy lovasságommal. Mivel nem volt elég ütős egységem, a széthúzott vonal miatt marad volna 2 Horror osztag, akik az uccsó körökben soroztak volna. Mert így tulajdonképpen Jézus úgy állt fel, hogy egyik osztag vezetett a másikhoz, ahelyett, hogy elvezetett volna... Na mindegy. Sokat tanultam a csatából megint csak.

 

Ennyire szeretem: (5/5)
Véleményetek: (5/5)

2 komment

Címkék: lizardmen daemons mighty empires

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr45745123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koldun 2008.11.07. 11:23:50

flyers can flee over interposing terrain and units, but if their move ends inside impassable terrain (inc. woods) or non-fleeing enemies, they are destroyed as normal. 68.o.
süti beállítások módosítása