HTML

Utolsó kommentek

FFZ – Nulladik csata – A Kroxigorok Napja felvirrad

2008.10.30. 06:24 _bala_

Mint azt korábban már meséltem, az FFZ-s verseny előtt egy páros meccset nyomtunk egy táblán - szó szerint egy iskolai táblán - ráadásul előre vonalazottan, ahol is azt gondoltuk, hogy majd hú de könnyű lesz így a vonalak miatt a távolságokat felmérni. A vicces az, hogy valamiért nagyon csalókák voltak ezek a vonalak, és én is majdnem bebuktam egy 12"-es rohamtáv felmérést, ezért pár miliméteren múlt, hogy egy óriás nem kapta el a szalamandráimat - na de ne rohanjunk annyira előre.

Seregösszeállítások

Fejenként 1000 pontból játszottunk, kábé 10 perc alatt összedobtuk a sereglistát, papíron. Az ellenfélnél Puszti (Orkok) kiállított 2 spear chukkát, egy adag goblin és Savage Ork kockát - utóbbiban egy disznós hőssel és a már emlegetett óriást, plusz még belefért egy osztag Squig hopper és 5 farkaslovas, és egy scrollcaddy varázsló (tényleg olcsóak ezek az orkok). A törpéknél 2 osztag puskás, szintén 2 nyílágyú, és egy osztag szakállas törpe BSB-vel, meg valami fő töpörödött törp ördöggel. Khebab (Vámpír) általános sereget hozott, 3 kocka ghoult bennük 3 vámpírt és 1 adag Wraith-et, nem cicomázta túl. Nekem sem volt túl sok lehetőségem 1000 pont alatti Lizardmen sereggel, ezért gondoltam gyakorlok egy kicsit a Kroxigoros seregemmel, ha már azzal jöttem versenyre, ezért a 3 osztag kötelező szkink mellé 3 és 4 egyedből álló Kroxigor banda került, plusz két szalamandra, szintén egy tekercshordozó első szintű varázsló és a klasszikus 9" -et mozgó Jaguár Hős 2+ -os mentővel és 5+ -os warddal és great weaponnal.

Félelmeink és a terep

Bevallom, kicsit féltünk az elején, hiszen nem tudtuk, hogy mivel fogjuk meg azt a brutál törpe kockát, de én azért bíztam a Kroxigorok konzervnyitó erejében (S7 ellen nem sok páncélt lehet dobni). Ugyancsak féltünk a 4 nyílágyútól és a puskásoktól. A terep kicsit szedett-vedetten alakult, de hála Nikinek, kaptunk néhány alap szintű tereptárgyat: az a két fehér paca két erdőt jelképezt, a világoskék egy tavat és a zöldeskék pedig egy bűzölgő lápot, +2 -es fedezékkel, nagyon nehéz terepként. Az óperenciás tengeren (kék paca) túl az üveghegyen is túl (doboz, azaz domb) ott túrt a kurta farkú ork malac... Ne tévesszen meg senkit a kólás üveg, az ott kérem szépen a Fekete Torony, benne a foggyilkos manókkal... Az összecsapás során a fekete torony egész sokat vesztett feketeségéből, a fogaim pedig a zománcukból...

 A jobb oldali erdőbe tudtam csak behelyezni a scoutjaimat, bízva abban, hogy majd egy gyors lerohanással a egyik ork nyílágyút hamar sikerült hatástalanítanom...

Első kör, az Ork és Törpe kontingens kezd

Mivel is mással kezdjünk, mint az Orkok anymosityjével, ahol is repekdtek a kockák, és az éhes kis Squigek nem is bírták magukat visszafogni, nyomultak előre a szkinkjeimet rejtő erdő felé – majd el is érték őket, meg is ették a kis gyíkocskákat szőröstől bőrőstől, és tovább is rohantak az erdőn túl.

És ha már az a célom, hogy segítsük egymást a taktikai megbeszélésekkel, szeretném megjegyzni, hogy szerintem hiba volt a Squigeket ráengedni egy 70 pontos osztagra, ezzel már az első körben lehetőséget adva a szemben álló Wraith-eknek, hogy megrohanják őket és így már a második körben tudta a Banshee írtani az alacsont Ld-jű orkokat. Most azt nem tudom fejből, hogy a Squigeknek mindig a legközelebbi ellenség felé kell-e menni, ez esetben nem sok mindent lehetett csinálni... Illetve de, a jobb oldalon állomásozó pár pontos könnyűlövasság pont arra lett volna jó, hogy megrohamozza a Wraith-eket, és azok üldözzék őket elvezetve az Ethernal osztagot a sérülékeny Ork vonaltól a Fekete Torony felé.

Tehát, első kör: talán a ghoul osztagokat felesleges volt aprítani, hiszen Khebab úgy is újra teremtette volna őket, ellenben a szkinkeket és a mögöttük rejtőző Kroxik lelövése több hasznot hozott volna. Vagy figyelni a mozgásnál, és csak a vámpír generális osztagát lőni, és csak annak az osztagának az újrateremtését megakadályozni. Szintén hiba volt szerintem az Óriást kirakni bal szélre a szkinkek és a szalamadnrák közelébe, hiszen pont a szkinkeknek van esélye lemérgezni a T6-os lényt, illetve a Szalik tudnak olyan sok hit-et termelni, hogy statisztikailag pár wound bemenjen. Pont egy támogató egysgéként lett volna szerencsés a Savage Orkok mellé az óriás, a szalamandrákat meg elintézte volna a törpe puskás csapat.

De aztán mi jöttünk, mentünk előre amivel csak lehetett, a Kroxik megbújva a szkink pajtások mögött, a Wraithek rohamozva az erdőből kibukkant Squigekre. Khebab teremtett pár gohult, és úgy egészébenn véve nem sok minden történt.

 

 

Második-harmadik kör

Kicsit összefolytak már az események: de a wraithek írtják a puskásokat majd a gépkezelőket.

Szerintem itt újabb taktikai hiba történ Pusztiék részéről, hiszen egyedül az Ork hősnek volt elérhető közelségben mágikus fegyvere, hogy megakadályozza a Wraith inváziót, én már amikor látom, hogy jönnek a Wraithek, megfelelően helyezkedtem volna a cocás hőssel, hogy a második-harmdik körben csak a wraitheket tudjam rohamozni.

Továbbá az Orkok mennek előre, de nem értettem miért, hiszen így nagyon sokszor kitakarták a fontos osztagokat - szerintem maradni kellett volna a vonalon, és lőni amíg lehet, ráadásul felesleges volt még közelharcba kerülni a Ghoulokkal, amíg nem ért oda a törpe blokk - én álltam volna az alapvonal mögött és lövöm a vámpír generálist, ami a csövön kifér.

Ahogy látható, itt már folyt a közelharc a goblinok és a ghoulok között, de lehet sejteni a kimenetelt... A törpék kitartóan meneteltek tovább balról, majd én pedig a 3 fős Kroxigor osztagot toltam az orkok oldalába, akik a goblinok mögött bukkantak fel. Ebben a csatában hullt el az egyik Vámpír, reménységet adva az ellenségenek. Bal oldalt a képen ugyan nem látható, de az óriás jött előre az első körben, én a közelébe mentem, majd a második körben volt egy rontott rohama, majd a szkinkek lemégezték és a szalamandrák lelőtték.

A meccs fele - a fordulópont

Eddig nagyon kétesélyes volt a játszma, mert a törbe blokk jött megállíthatatlanul, mi vesztettünk egy vámpírt... De ekkor érkeztünk el a csata fordulópontjához, ahol minden eldőlt: dupla vagy semmi alapon - és mivel csak játsztunk, tehát miért ne? - ezért a kibicek sugallatának engedve a negyedik körben megrohamoztam a 4 Kroxigorral a törpéket szemből, és a Jaguár hőssel oldalról.

A Szaurusz hős a maga 5 támadásával kihívta a BSB-t, de a csak a csempa fogadta el, de - igen nagy mázlival - dobtam 5 darab 4+ -t, msjd 5 darab 2+ -t: azaz bevittem 5 CR-t a törpéknek.

A kroxigorok szemből ütötték a BSB-t és az osztagot 12 S7 támadással: be is vittem 5 woundot. A törpéknél a Generális azt hiszem visszatámadt, már nem emlékszem, de talán 1-2 sebet vitt be, és én meg örültem magam Combat Resolution számának: 10! A legnagyobb meglepetésemre a törpék így is kihoztak 8 azaz nyolc CR-t, és elrontották(!) a törés tesztet! Azért érzi mindenki, hogy azért ezek a számok azt mutatják, hogy mázlink volt... Átlagos dobásnál nekem kellett volna 1-2 különbséggel törnöm... De a törpék is megdohatták volna a töréstesztet - és onnan nekem végem lett volna...

Végjáték

És innen már nem volt megállás: Kroxik overrunból rajta a nyílágyún, szkinkek és szalamandrák a puskások nyakán, Khebab Wraithjei és Ghoul kockái mindent lemostak... Nem tettem említést a Belviszályban elhulnyt Farkaslovasokról, akik sajnos nem voltak semmilyen hatással a játékra, de a háttérben tökéletesen jók lette volna +CR bevitelére vagy levadászni a szkinkeket, varázslómat, térfelet foglalni... sajnos a Halál elragadta őket.

Így ért véget a szombati első játékom, és virradt fel a Kroxigorok napja, mert a következő pár csatában megmutatták igazzy erejüket - Bredat tudna erről beszélni. A Szaurusz hősöm is megmutatta, hogy milyen kemény gyíkból faragták, egy majdnem holtversenyt érdemel a Kroxikkal - ő a harmadik csatában, a törpék ellen mutatta meg hogyan kell 10-20 hitből nulla veszteséggel kimászni.

Ennyire szeretem: (5/5)
Véleményetek: (0/5)

4 komment

Címkék: ffz dwarves lizardmen orcs&goblins vampire count

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr58738151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aidor 2008.10.30. 08:54:02

Jó kis csataleírás lett. Ezek szerint a szerencse is részt vett benne rendesen. Én annyit fűznék hozzá az ork és a törp védelmében, h még egyikük sem játszott gyík vagy vámpír ellen. Bár azt eddig is tudtuk, h nem rossz seregek. És így már értem miért tetszett meg Pusztinak a gyík army :)

von Khebab 2008.10.30. 13:24:16

Ja, mondták a srácok, hogy sötétben tapogatóznak a 2 sereget illetően...

Puszti 2008.10.30. 13:55:39

Akkor én is hozzáfűzném a saját meglátásaim. Első hiba, a squigek. Csak a belviszály miatt kellett a legközelebbi LÁTHATÓ ellenséges egység fele mocorogni. Tehát nagyjából a másik felpakolási fele. Ergó valahol a skinkjeid mellett álltak volna meg a szalamandra-squigjeim a normál mozgásuk után is. És ha te ott nekikmész csúnyán lehullanak. Kevés az a T3. Egyedül a WS-ben bízhattam volna. Most volt két választásom, vagy én eszlek meg, vagy te. Így legalább valamennyi pontot szedtem, illetve a csukkák lőhettek még pár körig. Hasztalan.
Farkaslovasok: ha jól emlékszem, talán az első körben csak vakarództak, ahelyett, hogy megmozdultak volna. Így elvesztettem a lehetőséget, hogy akármit is elvonjak. 2. körre feljöttem mögétek, hog majd jön a "bünti", 3. körben meg már a Waaagh miatt le is szedtem őket. :'(
Csukkákkal skinkre? 6+ra EGY figura. És akkor se láttam volna a lényeget. Inkább igyekeztem koncentrált tűzzel felmorzsolni egy ghoul kockát. Persze a dobásaim nem így akarták.
Az óriást sose lehet hozni, mert lelövik. :( Itt gondoltam hátha lesz esélye. Hova is rakjam fel? Bal oldalon a lidércek -esélyem sincs megsebezni őket-, nagyjából középen a skinkek -hülye lettem volna középre rakni szegény Dezsőt-, jobb oldalon meg a szalik. Hmm. Akkor irány jobbra, kis szerencsével ott sikerül túlélni valameddig. Tényleg kb fél inchen múlott, hogy megrohamozzalak. De hiba volt, hogy full előre nézett a figura, kicsit a tábla közepe fele kellett volna fordítsam, mint mondtad, akkor tudtam volna reagálni az arra flangáló generálisodra.
Talán ennyit szerettem volna hozzáfűzni.

_bala_ 2008.10.30. 14:46:11

Puszti, azt hiszem félreértetted a szándékomat, nem a kritika volt a lényeg, meg hogy mit nem csináltatok jól, hanem hogy tanuljunk az esetből.
Nem állt szándékomban sértegetni a játékodat.
Abban bírom, hogy tanultunk a játékból, és ez a lényeg.

1. Sguigek: a blowpipe-pal mozgás és a skimrish miatti levonás, esetleg hosszú táv miatt 6+ -ra vagy 8+ -ra találtam volna el őket. És nem a Squgieket lőttem volna, hiszen jobban féltem a törpe puskásoktól, arra mentem volna rá. És azzal, hogy hoztál rajtunk 70 pontnyi szkinket, sokkal hamarabb értek oda Khebab Wraithjei... És ezzel sokkal többet buktatok pontban, szerintem.

2. Farkaslovas: jah, ez a pech kategória, tudom. Csak elmondtam, hogy mire lehetett volna jól használni szerintem.

3. Nyilván nem a csukka megy a szkinkre, hanem a két osztag puskás lövi őket, utána ahogy kicsit is kilóg a leesett szkinkek miatt a Kroxik lába, azonnal bele a csukka... Mindegy is.

4. Óriás: szerintem középen sokkal jobb helye lett volna, de ezt már sose tudjuk meg. :) De azt látom, hogy most egy életre megtanultad forgatni az óriást :)

Köszi a játékot mégegyszer, én is sokat tanultam belőle!!!!

Bala
süti beállítások módosítása