HTML

Utolsó kommentek

Mighty Empires - Csata 2 - Bredar Démonjai

2008.10.15. 00:45 _bala_

A Mighty Empires Kampány minden egyes fordulójában 100 ponttal többől lehet sereget építeni, de a kampány során szerzett aranyakkal (1 arany = 1 pont) lehet növelni az adott csata pont-maximumát.

Így, hivatalosan 1100 pontból játszottunk volna, de a Kroxigor bányászaim ügyesek voltak (2D6-tal 10-et dobtam) és 100 aranyat termeltek ki nekem a frissen felhúzott bányámból, egyetlen kicsi területemen, ugyanis 1 kőkemény birodalmi pontot szereztem az előző csatában. 

Bredar az előző játékában nyert (szintén Lizardok ellen), majd rombolt, épített, szkink rabszolgákkal bányásztatott, így vagy 130 aranyra tett szert, és ezeket az aranyakat bizony mind a ketten a sereg fejlesztésére szántuk - bár az nem igazán világos számomra, hogy a Pink Horrorok, Démonkutyák, Káosz ivadékok miként tudják felhasználni az aranyat, illetve melyik csápjukkal is ragadják azt meg, melyik szájukkal isszák a Káosz-kocsmában vásárolt üveges elfvért... (de ha elengedem a képzeletemet, akkor mondjuk el tudom képzelni, hogy a káosz-varázslók fortyogó üstök fölé mélyedve az aranyat átalakítják, és ezekből a folrtyogó warp-üstökből mindenféle rózsaszín húscafatok másznak elő... )

Sajnos a Káosz valóban megfertőzte a Games Workshop dizájnereit, mert a Káoszt évezredek óta visszatartó Gyíkemberek népének továbbra sem sikerült visszatartani a terjeszkedésüket, hála elfajzott Seregkönyvüknek...

Szerencsére, már csak 141-et kell aludni, és a Gyíkemberek népe újra méltó helyét fogja elfoglalni a Káosszal vívott küzdelemben, és apró Pink, Spawn és Blood cafatokara fogja szaggatni a mostanság Káosz sereget vásárló játékosok babáit.

És vehettek új sereget, mwhuhahahahaha! (az új csúnya Kroxigorokkal, nyeenyee)

A Tovább után pedig jöjjön a csatalírás.

Így álltunk fel végül, miután szokásomhoz híven hosszan nyümmögtem:

A bal felső sarokban a rózsaszín kockák nem kis meglepetésre bizony Pink Horrorok, aztán volt még 2*5 Káoszkutya és 3 Káosz ivadék. Jómagam úgy döntöttem, hogy mivel közelharcban nincs igazán értelme nekiesni a káosznak, ezért a lövésre és varázslásra épültem rá... Persze a Káosz, amellett, hogy közelharcban durva 1200 pontos sereget tud kiállítani, attól még van neki egy 8 PD-s, 6 DD-s Magic Pool-ja... Én persze kihoztam a maxot a magam 8PD-jével és 5 DD-jével, mindez került (Tepok sereg, hogy Lightból varázsolhassak) 350 pontba, azaz a sereg negyede 2-es Tougthness-ű hősökben feküdt. Jobban jártam volna 2 darab első szintű varázslóval és 4 tekerccsel, de az is 300 pont lett volna, de ennyi kell mágiavédelemre, hogy ne lőjék szét a seregemet, és ne fusson el mindenki az 5-ös Ld-jével. (Én a szokásos Terradon, Kroxigor, Szalamandra, Szkink kombóval álltam ki)

 Szóval, a körbetáncolós, hátulról mérgezős taktikát választottam, ami teljesen jól is működött egy darabig... de erről majd később. Azt hiszem Démon barátainkat nem is lehet másképp legyőzni...

Átengedtem Bredarnak a kezdést, és már eleve úgy álltam fel, hogy a 18"-es hatótávú mágiái ne érjenek el mozgás után sem. Nagyon fontos volt, hogy ő kezdjen, mert én az első körben semmit nem tudtam volna csinálni, és amúgy viszont már a Terradonok szépen be tutak repülni a kutyák háta mögé, így March Blokk nagy segítségemre volt.

A mágia fázisom konkrétan nevetséges volt. Abban bíztam, hogy mérgekkel a kutyákat fogom tudni kinyírni, míg a regeneráló káoszivadékokat majd jól le-tűz-sebzem mágiával, hogy ne legyen 4+ -os mentőjük. Első körben bevittem 4 woundot, de természetesen Bredar mind a 4-et megdobta... és utána a későbbi körökben többet nem is jött ki érdemben mágiám, talán 1-2 pink horrort elpusztítottam, akik nem dobták meg a 4+ -os wardot. 

Ezek után az északi erdőből kijövő szkinkek egyből jól le is mérgezték a kutyákat, Javelin rulez!

Egy kis Mathammer: ha hozol 10 szkinket, akik vegyük azt tudnak lőni rövid távra ismétlőt és mozogtak, (vagy hosszú távra ismétlőt, és nem mozogtak) akkor 20 db 6+ -t kell dobnod, azaz 3,3 darab hatost dobsz, erre már nem is kell sebzést dobni. Ha Javelinnel vagy, ugyan veszítesz lőtávban 4 "-et, de nem zavar ha mozogtál és nem vagy 6"-en belül (mint a blowpipe), akkor is 4+ -ra találsz be, ugyan csak 10 javelinnel. Ekkor 1,6 darab hatost dobsz és 3,3 talál ezen kívül, amit mondjuk t3 lények ellen beviszel még 1,6 woundot, azaz T3 lények ellen ugyanott vagy. Ami probléma lehet ugye a nagyobb szívósságú lények, de van egy olyan különbség, amit nem lehet lematematikázni, a játéktapasztalat mondatja velem: 

Egyszerűen nagyon erőlködnie kell az embernek, hogy rövidtávon belül legyen mozgás után, hogy tudjon multiple shot-ot lőni. Ha meg hosszú távban vagy és mozogtál, akkor meg felesleges volt az egész blowpipe móka. En legalább is jobban megszerettem a Javelin-t, és ne feledkezz meg az 5+ -os mentőről sem közelharcban (HW+Shield, Quetzl seregben 4+), ami pl bizonyos seregek ellen döntő lehet, hogy egy szkink osztagnak mondjuk csak a fele hullik el egy goblin vagy patkány roham esetében. 

 Ezek után Bredar nyomult előre, mint az a képen is jól látható, és megpróbálta lemágiázni a Terradonjaimat, akik túléltek:

 Majd ezek után elfüstöltem az észak-nyugati kutyákat, a Terradonok pedig megrohanták az egyik varázslót a hermafrodita szado-mazo egységben, aztán valahogy ketten lettek, és csak egy woundot vittek be a varázslónak 6 támadásból --> 2 wound, de persze Bredar levédi az egyiket - ez volt a csata egyik kis fordulópontja.

  Ekkor még azt hittem, hogy nagyon jól állok, hiszen 3. kör eleje, az egyik osztag kutyának lőttek (a szó minden értelmében - mwuhaha), az ellenfél egyik varázslója 1 woundon, gondoltam kinyírom a másik kutya osztagot és levarázsolom az ivadékokat, a terradonok megölik az egyik varázslót, a többit meg hagyom. Ez jó is terv lett volna...

 ... ha nem dobok dupla egyet egy dispellre, hogy egy bound spelles zászló nem nyírja ki a két terradont, akik nem tudták megölni a varázslót... és az MR1-es generálisomra nem dobok meg négy kockával 12-t szintén diszpellre... 

 És így el is buktam azt a pontot, amivel kis győzelmet vagy legalább is döntetlent tudtam volna hozni.

A csata végére a Kroxijaimnak dobtam 3 darab 6-ost (phű), bár nem számított, mert az osztag fele nem lett volna meg, és a káoszkutyák így meghaltak, még utolsó két körben Javelinnel dobáltam az ivadékokat, de nem tudtam levinni felére... valahogy így néztünk ki:

 

  Szóval így végződött második csatám Káoszékkal. Azt hiszem, ha legközelebb nem dobok kulcspozíciókban rosszul, akkor nem fogok kikapni - vagy tényleg NAGYON megéri az Old One jel, a D3 kocka újradobása..

3 komment

Címkék: lizardmen daemons mighty empires

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr39704547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bredar 2008.10.15. 07:03:17

A káosz ivadék az beast of nurgle-t jelent :).

von Khebab 2008.10.16. 11:20:46

És az old one jel TÉNYLEG nagyon megéri...kulcsfontosságú dobások esetén megfizethetetlen! :)

Fattyú 2008.10.18. 09:50:32

Szvsz a fúvócső még mindig jobb, a lőtáv "érzékelése" csak rutin kérdése. De hát kinek a pap...
esetleg pár scouttal jól jártál volna. Illetve a kroxiknál a hideg1-ek jobbak. szerintem.
süti beállítások módosítása