HTML

Utolsó kommentek

Mighty Empires - Csata 1 - Dasco Démonjai 1000 pötty

2008.10.09. 07:40 _bala_

 Nagy reményekkel álltam neki a csatának, mert minden csata elején választani kell egy Eseményt a kampány során, és én úgy döntöttem, hogy a Scout Event-et választom, azaz Dasco-nak előbb fel kellett állítani az egységeit, és utána raktam én fel az enyéimet. Ez tök jó is lett volna, ha a démonok nem iszonytatóan táposok. Na jó, abbahagyom. 

Tehát, ellenem jött egy osztag Bloodletter (vagy mi) benne egy Heralddal (vagy mivel), egy adag kutya és pink horror, bennünk a varázsló-izé. Mögöttük 6 darab fúria repkedett mindenre készen. Jómagam 4 Kroxigort, 3 Terradont, 3 Szamalandrát, 5 Cold One lovast és 2 adag szkinket hoztam – utóbbiakat Javelin-nel köpöcső helyett, és meglepetten tapasztaltam, hogy hasznosabb tud lenni – de erről majd később.

A Tovább mögött pedig részletesen a csata...

Dasco kezdte a játékot, jött is előre mindennel, varázsolt is, talán leesett pár szkink a szalamanderektől és mintha kapott volna az egyikük egy sebet, szerencsémre nem történt semmi extra. Én örültem magamnak, látván az előre nyomulást, hogy a ColdOne-ok és köztük a hősöm a D6”-es mozgatós zászlóval tökéletesen eléri a kutyákat, tudnak rohamozni, és gondoltam majd overrunolnak a mögöttük lévő fúriákba. Jobb oldalt előre vittem a Terradonokat, a szkink scoutokkal kijöttem az erdőből, és a szalamandrákkal lőtávba kerültem a rózsaszín kis bumburnyákokhoz. Mágia fázisom rövid volt és velős: roham a kutyákba, a lövési fázisban a szalamandrák megfüstölték a rózsaszínű bigyókat, és jött a gyászos közelharc.

Cold Onejaim az ő hősükkel: 10 darab S5, 5 darab S6 és 5 darab S4 –es ütés bevitt 3, azaz 3 woundot. (egy kis Mathammer: mivel mindenki 4+ -ra talált be, ezért kellett volna lennie átlagosan 3,3 + 2 + 1,6 woundnak, amit a ward save-vel levédve 4,6 woundot jelent) És ha ezek a lények nem két woundosok, mint az én ugyanannyi pontért hozott CO lovasságom, akkor ez pont kinyírta volna őket. De nem, így visszaütött 3 kutya, 8 támadással, aminek átlagosan ugye (talál 3+, sebez 3+) 3 woundot kellett volna bevinnie. De nem, 4 mentetlen (5+) woundot sikerült kapnom, ami az én lovasságomat konkrátan kétharmadolta, míg az én rohamból történő támadásom egyharmadolta az ellenséget. Mindezt úgy, hogy mind a két egység 35-35 pontos lényekből állt. (és persze Dasco tört ugyan, el is rontotta az Instability-t, és fent maradt 2 kutya, ha jól emlékszem, és nem futott/fogyott el, nem tudtam overrunolni)

A lényeg, hogy ott maradtam, és itt jön be egy kis taktika: Dasco ügyesen úgy vette le a figuráit a rohamom körében, hogy amikor visszaütött, nekem ugye azokat kellett levennem, akikkel szemben már nem állt figura, így azok a modellek maradtak fent, amelyeket elért a mellettük álló osztag rohamból, Dasco második körében.

És itt véget is ért hős Cold One-jaim pályafutása. Ekkor még ellenfelem a bal oldalt álló szkinkeket megrohanta (és utolérte és levágta) a fúria osztag (dobhattam volna jobbat is). Mondjuk így terveztem, ezzel a fúriákat kivonva egy körig a forgalomból, mert átkerültek az erdő túlszélére.

A második kör mágia fázisa könyörtelen volt: Dasconak kijött a Conflagration of Doom, és kábé 4-szer dobott nagyobbat mint én, azaz 18-20 S4 hitet kapott a Szalamandra osztagom, ahol szerencsére maradt egy szali egymagában néhány kezelővel.

Én, nem tudván mi okosat tenni, megrohantam a Kroxikkal a Bloodletter osztagot, persze sokkal több sebet bevittem, mint ő, nyertem a közelharcot, de mit értem el vele? Semmit, mert az osztag ugyan megfogyott, de ott maradt – már normális faj már rég sikítva menekült volna.

Tapasztalat: felesleges megrohamozni a démonokat, mert úgy is ott maradnak, és ha nincs nagy I-d (Liziknek nincs) és nem vagy First Strike- os (a Lizik nem), akkor úgy is téged vernek le előbb. Hacsak nem hátulról-oldalról is elkapod őket és teged meg nem, és nem vagy kevesebben és legalább félelmet okozol vagy pszihó immunis vagy… Szóval katasztrófa. Mi a taktika: lődd le. Ok. Köpöcsővel a nagydémont? 

 Északon a Terradonom megdobták az 5-ös Ld-jüket és megrohanták a pink horrorokat, kikapva a varázslót is, és a horrorokat is elpusztították, és tovább tudtam rohamozni a fúriákba, akik szerencsére szintén elhulltak. A Kroxikat bedarálta a kutyi-herald kombó, overrunoltak is.

  A kép nem helyes, de már lusta vagyok kiszedni, azaz már nem három narancs négyzet - azaz Szalamandra - van a páston, hanem egy, és próbáltam velük úgy helyezkedni, hogy ne érjenek el rohamból a sárga Bloodletterek, de elszámoltam magam, elértek, és elfutottak...

 A játék utolsó két körében meg az történt, hogy körbszaladgáltam a kutyákat a Terradonokkal, sebet nem tudtam nagyon okozni, a szkinkek meg Javelinezték a BL-eket. 

És itt térnék kitanácsként a Lizarmen játékosoknak, hogy sokkal jobb a Javelin! Nincs hosszútáv és mozgás, azaz közel tudsz menni 8"-re, ebből sose volt még bajom, march blokk is van, ugyan nincs multiple shot, de alapból 4+ -ra találsz, azaz több esély van a to-hitre... Szóval ebben a csatában, és a következőben is nagyon bejött! Nem gondoltam volna....

Szólj hozzá!

Címkék: lizardmen daemons mighty empires

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr87703510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása