HTML

Utolsó kommentek

Határmenti csaták - A Birodalom mindent szétcsap - Második ütközet

2008.09.17. 08:15 _bala_

  Eleddig nem ejtettem szót a Border Princes kampány másik két seregéről, Cs. barátom Warriors of Chaos,- és az általam uralt Empire hadakról. A korábban említett okok miatt a két lejátszott csatából az elsőre már nem emlékszem - csak arra, hogy nyertem - a második viszont annál elevenebben én emlékezetemben: ez volt az első megnyilvánulása a sok évnyi játék alatt nyert tudásnak, olvasásnak, fórumozásnak. Addig csak játszogattam, tologattam a bábukat és dobáltam a kockákat, de ebben a csatában minden lépésre gondosan ügyelve, óramű precizitással vágtam apró miszlikbe a Káosz sereget.

 Az ellen felállása valahogy így nézett ki: kb 15 fúria, 2 nagy lovas marauder osztag cséphadaróval, 2 osztag full cuccos lovag(fehér), 1 osztag kutyi, és 4 dragon ogre. 1 hős és 1 első szintű varázsló, kinek tekercs garmada volt az oldalára kötözve, hogy megpróbálja megállítani a Birodalom mestereit a mágiában.

 Jómagam úgy döntöttem, hogy nem hozok ágyút, mert az utóbbi időben olyan sok mindent nem tudtam velük kezdeni 1-2 figura leszedésén kívül - így Spec. választásként hoztam 6 Outrider-t és 6 Pisztolyost, két nagy osztag Swordsment, 2*5 csupasz lovagot, 2 varázslót és 1 papot – meg persze a Steam Tank sem hiányozhatott a seregből (bár inkább ott sem lett volna). A két kardos osztag detachmen-jeinek pedig fejenként 2*5 puskást választottam – ennyi fért bele az 1700 pontba. Ez sok kis létszámú puskás osztag a jó manőverezhetőséget és a taktikai mozgásokat zseniálisan támogatta: ha esetleg mozognom kellett, akkor lehet, hogy csak az egyik 5 fős puskás mozgott – és nem lőtt – amíg célra fordult, így minden körben lehetőségem nyílhatott lőni. Ha el akartam vezetni egy rohamot, akkor csak 5 puskást kellett beáldoznom, és a másik öt tökéletesen tudta addig lőni a túlfutott vagy félúton megállt egységeket – és nem kellett mind a 10 muskétást feláldozni.

 A csatát én kezdtem: lőni és közeledni akartam a Tankkal, hogy előretolt védőbástyaként megosszam, lekössem, eltereljem, szétziláljam az ellenfél arcvonalát. Nem tudom milyen meggondolásból 5 gőzpontot akartam generálni (azaz csak 6-os esetén bukhattam be), hogy lőjek és menjek, de természetesen 6-ost dobtam. Tanulság, – bár már mondták mások is korábban, de most a saját lecke megtanított – sose mondj 5 SP-t. Persze átkozódtam, és máris veszve éreztem a csatát, mert lőtávban semmi, a Steam Tank füstölt 9 sebponttal, varázsláskor egy kis puffanásnyi Magic Missile repült el, persze 1-est dobtam, de legalább leszedtem 1 Maradudert a sok fős osztagból.

Na de kicsit előre rohantam, kanyarodjunk vissza a felálláshoz: a terep igen szerencsétlenül alakult számomra, sehol semmi, csak egy domb az ellenfélnél, és a sarkokban erdők. Egy házacska szerencsére került majdnem középre (kicsit keletre), nem messze a deployment zónámtól. Így szinte tökéletes nyílt terep alakult ki a nyugati fertályon, ahol a káoszhorda akadálytalanul haladhatott előre. Az a fúria-kutya-maraduer sor mögé állította fel a kemény osztagait, hogy védje a golyóktól, és hogy előrenyomulva minél előbb hatástalanítsa a lövő egységeimet.

És most vissza az első körhöz: (még megemlítem, hogy az egyik varázslómmal és a pisztolyosokkal keletről próbáltam kavarni a ház mögül) A fenti peches kezdés után  a Káosz megindult, hogy a fúriákkal letarolja a pisztolyos és puskás könnyűlovasaimat, s az igencsak veszélyes marauderekkel hogy oldalba kapjon, és még mindig takarva, de már próbált kinyitni a végső csapásmérő osztagoknak.

Én korábban – számítva erre, hiszen mást nem is nagyon tudott tenni – a lovagjaimat már úgy mozgattam, hogy mindenképpen elérjék egy rohammal a fúriákat, ha meg szeretné rohamozni az Outrider-jeimet. Így a második köröm azzal kezdődött, hogy rátámadtam a fúriákra egy sima lovas osztaggal, olyan szögből, hogy ha engem üldöznek, akkor se érjenek el semmit. Ah, nem elfelejteni a Steam Tank gőzpont generálását: taktikusan már csak 3-at mondtam, hogy garantáltan meglegyen az SP az ágyúzásra, nem is volt probléma – de csak a vicc kedvéért előrerohanva a lövés fázisig elárulom, hogy Misfire-t dobtam az ágyúra, s a ST-nak maradt 7 sebpontja.

A pisztolyos osztaggal úgy helyezkedtem, hogy a Generális a lovagjaival egyetemben kénytelen legyen megrohamozni engem – mwuhaha – és a varázsló és 2 puskás osztag meg tudja majd sorozni mindenféle jóval. Varázslóim (fény)elemükben voltak, ellenállhatatlan erővel lőttek egy mágikus lövedéket és kihúztunk egy scrollt is a kezdő varázslótól. A muskétásaim ebben a körben sorozták a kutyákat és a maraudereket, az Outriderek pedig kivégezték a másik marauder osztagot – és a dragon ogrék bepánikoltak ettől! A közelharc során a lovagjaim megfutottak, de nem érték utol őket, és így rohamtávba (mint azt előre kikombináltam) kerültek a másik nyugati káoszlovag osztagnak.

A Káoszfattyúk második körében keleten a generális osztagával kirohamozott a pisztolyosokra, akik elfutottak természetesen, oldalukat mutatva a Steam Tank ágyújának és a puskacsöveim felének. Nyugaton üldözték a menekülő lovagjaimat a nyugati káoszlovagok, és a fúriák és a kutyák meg lerohanták az egyetlen látható és elérhető osztagot: az egyik detachmentet (amit persze előzőleg megfelelő szögbe állítottam). A maradék marauder lerohanta az Outrider-eket, akik jól megtizedelték őket.

A harmadik körömben a Steam Tank sikeresen generált 2 Sp-t hogy ágyúzni tudjon – juhúúú. (persze megint előre kell rohannom a történet teljességéért, miszerint az ágyúzásra megint dobtam egy Missfire-t – áááááá.). Keleten a pisztolyosok szépen kioldalaztak a káoszlovagok mellé – blokkolva a menetelést - (majd lelőttek egyet közülük). A generálisommal együtt a nagy Swordsman osztag befordult, hogy az üldöző-rohamozó kutyákat-fúriamaradékot szemből kapják. A másik lovas,- és Swordsman osztag várta a későbbi körökre számított káoszlovagok érkezését. A varázslóimmal helyezkedtem, és sikerült egy másik ellenállhatatlan erővel létrehozott varázslat, miszerint minden 12”-en belüli osztagot elborítja a Fény – nos, ez már sok volt a fúriáknak és a maradék maraudernek (akik közelharcban voltak). A másik varázsló pedig kiszedte a második tekercset is az ellenféltől. Lövési fázisom gyászos volt (lásd ágyú), a közelharcban pedig az öt puskás detach futott, a kutyák és a maradék 1-2 fúria belefutott a kardosokba.

Az ellenfél harmadik körében a dragon ogrék lemenekültek az asztalról (phű), nyugaton a túlfutott káoszlovagok befordultak rohamra készen a lefoglalt Swordsmenekkel szemben, a keleti káoszlovagok forogtak és elindultak a nyitott csapdám felé, hátukban a pisztolyosokkal. (egy pillanatra fagyasszuk meg az időd és nézzünk körül: eddig nekem veszteség 1 detach osztag, az ellenfélnek szinte már csak a két káoszlovas osztaga maradt, az egyik megtépázva és nyílt terepen marchblokkolva).

A negyedik köröm eleje jött, és engedjétek meg, hogy szóljak egy szót a hős Steam Tankomról, aki eleddig semmit sem csinált, csak ott állt a maga szerény 300 pontjával a dombon seregem mögött, maradt neki 6 Woundja. Ekkor – mivel még várt rám egy sértetlen káoszlovag osztag, akik azért nagy pusztítást tudtak volna véghezvinni – úgy döntöttem, hogy kockáztatok: vagy mondok 3 SP-t, és akkor 50% eséllyel be tudom rohamozni a nyugati káoszlovagokat, vagy 1 SP-t, és akkor 84% eséllyel sikerül lefújnom egy kis gőzzel őket, vagy 66% százalék eséllyel egy ágyúlövéssel át tudom vinni az egész sort. Ez utóbbit választottam, és persze dobtam egy ötöst: a Steam Tank békésen álldogált továbbra is. Grr.

A mágia fázisban tovább ritkítottam a keleti lovagokat és elpusztítottam a varázslót, a lövési fázisban leszedtem a maradékot: csak a generális és egy zászlós maradt. Nyugaton továbbra is nyertem a közelharcot papékkal, elpusztítva a csatatérről mindent, ami nem káoszlovag.

Az ellenfelem ekkor feladta, mivel keleten egy lovagja és generálisa maradt egy teljes osztag lovaggal és swrodsmannal szemben, pisztolyosokkal a hátukban. Ugyan nyugaton maradt 6 káoszlovag, nekem meg szinte minden más, a papnál ott figyelt a Von Horstman's Speculum (na meg a ST 5 woundon), de nem volt lelkiereje végigjátszani – amit teljesen megértek.

Szólj hozzá!

Címkék: empire border princes warriors of chaos

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr59664229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása