HTML

Utolsó kommentek

Határmenti csaták – az Elfek háborúja - áttekintés

2008.09.15. 05:22 _bala_

 Nos, korábban olvashattátok a negyedik ütközet leírását a határmenti csatáimból, csak úgy in medias res, ezért egy kis bővebb információt adok a kampány kezdetéről. Amikor belekezdtem a blogba, még élénken élt emlékezetemben az összes csata, csakhogy közben megszületett kicsi fiam, így fejemben a FIFO-ként tárolt adatok felül is íródtak az új élményekkel. Azért valamit megpróbálok előbányászni...

A csatákról tudni kell, hogy ellenfelem Cs, bár gyakorlott játékos a több mint 10 éves játéktapasztalatával, a Wood Elfeket nem ismerte eléggé, amiből én a csaták elején nagy-nagy előnyt tudtam kovácsolni.

 Éppen ezért az első csatát (1700 pötty) nagy győzelemmel nyertem, éppen-hogy nem lett mészárszék, de ugyanakkor meg kell mondanom, hogy az volt életem első csatája a seregemmel - igaz előtte azért rendesen kikupáltam magam taktikából. Persze meg kell hagyni, hogy az ellenfél seregismereti problémái miatt tudtam szinte mindenből meglepetést kovácsolni – vehetjük úgy is, hogy ez volt a tanuló-bemelegítő csata, ami azért nagy reményeket keltett bennem.

Tulajdonképpen a 30 íjásszal lelőttem mindent, hiszen az ellenfél főleg lándzsásokat hozott, a keményebb osztagokat pedig kivégezte az erdő és a faember-Wild Rider üllő-kalapács. Azért meglepetésemre kiállított Sárkánymágussal hirtelen nem is tudtam mit kezdeni, de egy driád osztag képes volt megállítani a rohamát és lekapni a varázslót a sárkányról. Szerencsére a sárkány utána helyben maradt, és nem zavart sok vizet a játék végéig, ezzel egész sok pontját lekötöttem.

A bevezető csatából okulva Cs a második ütközetre már sokkal felkészültebb sereget hozott, és 200 pont előnyt is kovácsolt magának a taktikai mozgások során: ő 1700-ból és pedig 1500–ból állítottam ki a babákat. Ennek ellenére az utolsó körig döntetlenre állt a harc, mígnem a Faemberem az ellenfél 6. körében elrontotta a Leadership tesztet 8-ra, majd a következő – és egyben utolsó – köröm elején pedig a rally-t szintén 8-ra. Így lett néhány ponttal, de kis győzelem az ellenfélnek. A csata után megint csak elégedett voltam magammal, hogy 200 pont hátrányból egy szinte-döntetlent hoztam ki – ha az igen szerencsétlen és valószínűtlen Treeman meghátrálástól eltekintünk – mindezt második csatámmal a Wood Elfekkel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A harmadik csata előtt, amikor is mozgatjuk a zászlóaljakat a Border Princes térképen, sokat gondolkodott ellenfelem, mert kétféleképpen tudott taktikázni: vagy megosztja erőit és egy 1700vs1700 és 1700vs1600 pontos csatát játszik ellenem, ahol is a Főhadiszállásom előtti erdőben jött volna rám túlerővel, vagy az egyik seregét átcsoportosítva és megtámogatva a fő haderőt, egy 1500vs1700 és 1900vs1600 pontos harcokat kezdeményezhetett volna – ráadásul 300 pontos túlerővel a HQ-m előtt! Ennek ellenére, mivel nem akarta az egyik frontot nagy valószínűséggel elbukni, és bízott a 100 pont előnyben, a kiegyensúlyozott elosztást választotta – talán szerencsémre, mert most a HQ-m mellett lenne két serege, hiszen a 300 pontos hátránytól nem remélhettem túl sokat.

A harmadik csatáról nincs sok emlékem már, de ekkor túl voltam az első FFZ-men, ahol is 5 kemény mérkőzést játszottam másfél nap alatt, ahol is rengeteg tapasztalatra tettem szert. Ezt azért említem fontos tényezőként, mert nagyon sokat tanultam ezekből a játékokból, így sok meglepetést tartogattam Cs számára: sikerült is a 100 pont hátrányból kis győzelmet aratnom, és felszabadítanom a HQ-m környékét.

A negyedik csata RÉSZLETES leírását lentebb olvashatjátok, ahol – így áttekintve az első ütközeteket – Cs már keményen felkészülve játszott ellenem, ami meg is látszik, hogy éppen-hogy-csak egy döntetlent sikerült játszanom – igaz sok hibát elkövetve. De mint tudjuk a hibák arra valók, hogy tanuljunk belőlük.

Most hétvégén, ha minden jól megy, akkor két ETC-gyakolró csatával leszek gazdagabb, és utána héten pedig jön a Liga, ahol szeretném képviselni magam, ha megengedik a félig-festett seregem indulását.

Szándékomban áll ezekről a csatákról is minél részletesebb beszámolót nyújtani.

Szólj hozzá!

Címkék: high elf border princes wood elf

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr95663849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása