HTML

Utolsó kommentek

Liga Q1, első forduló

2009.03.30. 12:04 _bala_

 Páros Liga, első játék. Tudom, hogy össze-vissza haladok az időben, de valahogy ez esik most a kedvemre. Nektek is jobban fog tetszeni, mint a második csata, bár az ellenfél és maga a történtek kísértetiesen hasonlítanak egymásra.

 Tehát, az időben ott tartunk, hogy szombat reggel van, és egy gyors etetés és pelus csere után 150-el az M2-n siettem a tett (a Liga) helyszínére. Végül egész gyorsan odaértem, pedig azt hittem, hogy késni fogok. Jó hangulat fogadattt, izgalom rezgései a levegőben, s még Fattyúval egyeztettük a végső taktikánkat (odamegyünk és szétütünk mindenkit).

Az első csatában két szuper ellenfél fogadott minket, Frigli és Emerald kombó párosa. Frigli a szokásos fílinget hozta, csak lövős egység, Emerald meg csak rohamolós ütős egység.

A törpék jobb oldalt fent egy dombon ásták be magukat, mi pedig bal oldalról indítottuk a Sztega - Sztank rohamot. A Cold One lovasságot a törpékkel szembe raktuk, két céllal: 1. elvonják a tüzet a sztegákról 2. ha nem sikerül lelőni őket valami csoda folytán, akkor bedarálják a törpéket. Persze tippelhettek, hogy mi történt.

  (Igen, az első körben elhulltak mind. Ismerős, ugye? Bár ekkor még nem tudtuk, hogy a mai nap folyamán meg fog ismétlődni ugyanez a helyzet. Mindegy, a tüzet elvonták az első körben, erre jó volt)

Mi balról bekerítő hadműveletet és tili-tolit játszottunk a Bretonokkal, a Kapitány Pegazus pedig rohamra indult a középen állomásozó törpe kontingens felé - meg kell hagyni, sikerrel vett minden akadályt, még a játék második felében a törpe dombra is feljutott.

Középen a Flagellánsok várták a Breton vonat érkezését (ami jött is). Jobb oldalt még a szingli szalamandra - a csata nagy túlélője - osont előre és lángjaival próbálta fenyegetni a törpéket, majd később rohamott vezetett el és élt túl, és még ráfújt a Bretonokra is, térfelet foglalt...

A második körös előrenyomulásunk után már, amikor már a Sztank és a Sztega aprította az aprítanivalót, pontosan nem emlékszem mi okból, de Luthor Hussnak és Haverjainak egy Ld tesztet kellett dobnia. 

Fattyú lazán elrontja, és belefutnak egy áthatolhatatlan terepbe.

Asszem 400 pont futott le csak úgy...

Itt már azért éreztük, hogy bajban leszünk, hiába ért be a Tank is, és egy sztega is az ellenség arcába, már sok mindent nem tehettünk, mert Emerald lovassága szépen elfoglalta a jelzőket a játék végére, amiket mi jól elfelejtettünk, és így a 400 pontos hátrányunk pont arra volt jó, hogy mészárszékkel kikapjunk. Egyébként a csatát egész jól hoztuk volna, talán még nyerünk is, ha Luthor Huss, a Bátor nem fut el...

(na ezért táp az undead sereg - hiába sok pont, sose fut el egy rossz dobás következtében. Míg más seregek összeomlanak, ha egyszer rosszat dobsz)

 

Mindegy is, a csata jó hangulatú volt, nevettünk, szomorkodtunk, és bizakodva vágtunk neki a második csatának - és a pizzának.

 

Ennyire szeretem: (4/5)
Véleményetek: (5/5)

3 komment

Címkék: liga empire breton dwarves lizardmen

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr771034897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2009.03.30. 15:02:56

Ja azt olvastam valahol, hogy a fantasynak a legnagyobb baja a pánikrekació.

Gabcsó 2009.03.30. 15:13:01

Hát, pedig szerintem nagyon tuti a pánik. Először is életszerű, valóságosan lemodellezi a nagy csatákat, ahol tényleg számítottak ezek a dolgok. Feelinges, jól ki van találva...
...addig, amíg meg nem jelentek a teljes seregek, amelyek immunisak a pszichóra.

Ha egy empire, törpe, elf meg ork sereg játszik egymás ellen, teljesen kijön, hogy az orkok sokan vannak, hamar elfutnak, az elfek meg a törpék nemesek, az empire meg valahol középen van.
De amikor jönnek ellened azok a seregek, amiket azzal a játékszabállyal lősz/varázsolsz, amely úgy lett kitalálva, hogy a veszteség esetében elfutnának, és mégse futnak el - borul az egyensúly.
Mindig is a pszichón álltvay bukott a dolog - nem lenne ezzel baj, ha nem lenne olyan sereg, ahol bármi történik, mindig stabilan mindig ott van.
Vagyis okés, hogy van ilyen sereg, de nem annyival gyengébb/drágább, hogy ezt, az értékekkel nehezen mérhető hatást ellensúlyozni lehetne.

Teljesen más érzés játszani a Wood Elfjeimmel, ahol a fél sereg immúnis, mint az Empire-rel. Hihetetlen szabadságot ad.

Szóval nincs baj a pánikkal... csak a pánik immúnitással. :) Szerintem. :)

von Khebab 2009.03.31. 00:05:14

A pszihológiai immunitás...pozitív, amikor támadni kell, és tervezhető szinte minden akciód.
Cserébe képtelenség csalizni ezekkel a seregekkel, és így helyezkedés ügyileg nagyon óvatosan vagy kénytelen eljárni.
Ha mérlegre tenném az előnyös és hátrányos oldalt, a mérleg pozitív lenne of course.De minden érmének van másik oldala.Leginkább a karakterek terén vélem ezt felfedezni: vámpírlord, démonlord állat jó közelharci ütőgép, mégsem hagyhatom hogy egyedül kóricáljon, mert egy nagyobb kocka statikusan megtöri, és lesebződik, ahelyett, hogy törne-1-2 vel, és megdobná a break tesztet, és tovább szeletelgetné az osztagot...ill. ha valaki lerohamoz, nem tudsz elfutni, viselned kell a roham következményeit...(melyek általában károsak az egészségre)
süti beállítások módosítása