HTML

Utolsó kommentek

Vendégblogger - Fekete Elfek és a Dinók

2009.03.23. 06:27 _bala_

Egy kicsit elmaradtam ezzel a csataleírással, mert vagy másfél hónapig nem logoltam be az Inkvizítor fórumába, és ott várt Zozo-tól ez a csataleírás...

 Hát akkor íme egy beszámoló. A minap játszottam egy csatát sötét elfekkel Lizard-ok ellen. 1850 pont KCS kampányban Mesh ellen.

Otthon már törtem a fejem hogy tudnék megölni egy stedgadon-t ha az ellenfelem azt hozna..

Kiötlöttem hogy hozok egy hydrát ami terrort okoz és odaállítok egy föltápolt hőst aki leveri míg a hidra adja a terrort a hősnek hogy ne fusson meg. Hogy a hidrát ne bántsa ezért hoztam még egy rakás hárpiát akik mivel skirmisherek ezért nagyon nehéz őket lelőlni.

Maradénknak hoztam még egy Black Guard osztagot full commandba bérgyilkossal 2 cold one osztagot és 2 dark rider osztagot. 

Kiválaszottuk a terepet és egy kampány szabály miatt az ellenfelemnek kellett felpakolnia először.

Na ekkor jött a hidegzuhany felkerült 4 skink osztag és 4 stegadon. Ebből 2-ő papos volt és 2-ős skink chief-es.

Állam a földön. Kérdezem Mesh-t ez hogy lehet? Kijött az új sereglista. Jaaaaaa....

1. kör

Megmozdult az egész gyűrűk urás elefánt sereg felém de semmi érdemre méltó nem történ leszámítva egy meteor becsapódását a mágia fázisban.

---

Én kialakítottam egy arcvonalat és csaliként kiraktam egy dark rider osztagot hátha az ellenfelem rutintalan és berohamozza a ridereket, amire én válaszul tudtam volna rohamozni a hidrával és a black guardokkal.

2. kör

Na Mesh nem az a játékos volt aki ilyne hiábát elkövetne és természetesen nem rohamozott. Inkább lőtt a stegadodonokkal a skink-ekkel és varázsolt a papokkal.

Itt lelte majdnem a hidrám a halálát maradt 1 sebbpontja a dark riderek is megtépázódtak és a hárpiákból is leesett pár de a hidrán kívűl más komoly baj nem történt.

---

Rohamozás hárpiákkal skinkekre és sajnos a hidrával is kénytelen voltam különben a következő lövés fázisba a fennmaradó 1 skink osztag eltakarította volna ezért inkább a rohamot válaszottam.

Sajnos a stand-end shoot-ból mesh 20kockából, 10db 6-ost dobott amiből szerencsére a regeneráció és a páncélmentő levédett mindent pedig csak 1 seb hiányzott neki. Nem kis mázli mindkét oldalon.

Persze a hidra még abban a körben széttépte a szkink osztagot... és ami vicces volt hogy 2 rohamozó hárpia megfuttatot szintén 1-et míg a másik 6fős osztag nem bírt :)

Mivel a hidra kitört a vonalból ezért úgy éreztem felesleges tovább cukrozni a dolgot ezért kimozdultam a Black Guard-al és a benne lévő hőssel bérgyilkossal a 3 sztega felé. Gondoltam 3d6 impact-ot kibírok és utánna úgy is én kezdek first strike-al és talán megverem közelharcban ha rontja a támadásait.

Sajnos a jobb szélen buták voltak a hidegvérűjeim és ezért begyalagoltak 3,5"-et a harci zónába ahol így a stega rohamtávjába sétáltak.

3. kör

Természetesen Mesh felvette a kesztyűt és berohamozta a 3 stegával baloldalt a Black Guard osztagot és jobb oldalt a hidegvérűeket a másik stegával.

Ekkor jött még egy hidegzuhany mert kiderült hogy az egyik stega 2d6-ot impaktol valami hülye varázstárgy miatt így összesen 4D6+4 lett belőle.

Természetesen dobott vagy 15+4-et. Hát az osztag ahogy volt eltünt a terepről ugye a 6-os erejű impact miatt. Visszaüthettem és gondoltam ha már eldőlt a csata akkor legalább a hősét megpróbálom megölni a stegán.... Bérgyilkos ráküldöm aki azt tudta hogy 1-el nagyob erővel üt mint szívóssága van az ellenfélnek .... azonban a nyamvadt hősnek 3-as szívóssága van.... (mondja ezt az elf generális :)) és ezért csak 4-es erővel üthettem.... AZONBAN! mivel a stega tetején harcol ezért 2+-os armorja van amiből így lett 3+..... No comment.....

A másik hősöm bevitt egy sebet egy papnak... bérgyilkost agyontaposták a stegák.... és természetesen túlerő terror miatt megtört a hősöm akinek az amulettje miatt nem tudott sebet bevinni.

A hidrát levarázsolta. A jobb oldalon berohamozott hidegvérű osztag 1 sebet kapott viszont 1-et sikerült okozni azonban a túlerő terror (10-es egységerő a sztegának upsz...) miatt csak dupla 1-re maradhattam.

4. kör

Igazából itt már csak egy hidegvérű osztagom maradt pár hárpia és a hősöm. A hidegvérűeket nem vettettem csatába mert éreztem hogy ez már eldőlt és inkább a varázstárgyat próbáltam megmenekíteni amit a kampány szerint meg kellett szerezni.

Viszont mivel 8"en belül volt a 2 stega ezért nem tudtam menetelni és így a két dög látószögében maradtam.... Hősöm rallizot hárpiák repültek az egy megmaradt skink osztag felé.

---

1 stega rohamozta a hősöm aki szintúgy megtört közelharcban és lefutott.

Hidegvérűeket és a hárpiákat levarázsolták.

Jaa tényleg most jut eszembe volt még egy varázslónőm is aki a mágia suli szégyene volt ugyanis két kör alatt ki tudta saját magát végezni két miscast-al ..... :)

Pedig a léleklopás a skinkek ellen működött volna....

No mindegy ez így alakult.....

----------------------------

Azonban szeretném megemlíteni hogy szerintem a GW túlzásba esett teljesen hogy megengedte a Lizardoknak hogy hozhassanak 4 stegát egy 1850-es csatába.... Van a játékban egy olyan láthatatlan de érezhető dolog hogy balance más néven egyensúly..... na most ez úgy érzem felborult és a játék átment túlzásokba.....

Az az igazság hogy ezt a sereget csak úgy tudnám eltakarítani ha felhoznék túlzásból én is 100 íjászt aki körönként 200-at lőne nagy célpontra.... de ennek meg mi értelme lesz?

Pedig úgy érzem a következő csatám valami ilyesmi lesz a lizardok ellen.... 

Szóval szeretném kifejezni hideg és sötét gyűlöletemet a sztegák ellen..... eddig is nehéz volt nekem 1ellen játszani a 6-os erő hiánya miatt és a terror miatt nemhogy 4 ellen....

Kíváncsian várom a visszavágóm.

Bala: Oké, aláírom, bizonyos fajok bizonyos pont alatt nem tudnak igazán mit kezdeni a Sztega hadsereggel. De végre van táááápoooooooooooooom nekem is! Jeeeeeeeeeeeeee!

3 komment

Címkék: dark elf vendegblogger lizardmen

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr941013658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2009.03.24. 10:47:11

Oks, most kérek egy kis magyarázatot. Nem vagyok WHFB játékos csak 40k. A march blokk az azt jelenti, hogy nem lehet mozgatni az egységet? Vagy csak nem teljes sebességgel? Fel tudna okosítani valaki?

_bala_ 2009.03.24. 10:57:24

Minden egység az alap mozgásának a kétszeresét meheti "menetelés" néven (March).
Általában a gyalogos egységek 4-6" -et mennek, a hátasok meg 7-9" -et, ritkán 10"-et.
Ennek a kétszersét lehet menetelni - csak akkor, ha nincs 8" -en belül ellenséges modell: ekkor nincs menetelés.
Ergo, az ellenfél előre nyomulását ezzel tudod blokkolni, ha 8"-en belül elhelyezel egy egységet (Fast Cavalry, Scout, Flyers, stb...), és akkor lassítod az ellen nyomulását.
Rohamkor mindig a Movement kétszeresét lehet menni.

ügyfélszolgálatos 2009.03.24. 11:56:36

Köszi, így már világos, hogy miért jó a march blokk. Köfi. Ha lenne egy kis extra cash a zsebembe akkor ebbe is belevágnék. Tényleg seregismertető lesz valamikor?
süti beállítások módosítása