HTML

Utolsó kommentek

Slann Átka - 4. forduló - Már megint a káosz

2009.03.19. 13:16 _bala_

 Slann Átka kampányban, beugró játékosként az ellenfél nélkül maradt Slam-mel kellett megküzdenem.

Napokat kombináltam, hogy mi lenne igazán jó a Warriors of Chaos sereg ellen, a sok nagy szaurusz blokktól kezdve mindent végigvettem, végül a csata előtti utolsó estén megszületett a lista 3 blokkal (2 szaurusz és TG), 1 Slannel és Két Engine of Gods-szal és kaméleonokkal.

Aztán a KCs-ban, miközben vártam Slam-ra, rájöttem arra (Győző sugallatára), amit már tudtam, csak nem tudatosodott eléggé: közelharcban nem tudom megfogni a Káoszt.

És ez így van. Ergo: trükkökhoz kell folyamodni. March blokk, roham elvezetés, mozgatós zászló, kis feláldozható egységek, mozgkékony taktikai egységek.

Gyorsan meg is szültem az új listát, kitörölve a két Szaurusz blokkot, helyettük pedig egy Cold One és egy Kroxigor (jeeee) osztag került be, és +két 10 fős szkink RnF osztag. (ooopsz, most jut eszembe, egyet elfelejtettem felrakni! :( ) A trükk pedig az volt, hogy számítottam a 7-es meg 6-os mozgású osztagokra, ezért a TG osztag megkapta a +D6" -es rohamozós zászlót. Végül ez nyerte meg nekem a csatát. Meg az Engine.

A Csata kezdete

 Így álltunk fel, s mert átokra az jött ki, hogy én átrakhattam az egyik tereptárgyat, ezért középről elmozgattam a tornyot bal szélre, hogy kicsit megosszam az ellenfelet, vagy sunnyogni tudjak balról. 

Slam készülve a sztegákra meg a mágiára, sok woundos lényeket hozott, hogy a no armor save-es cuccosok (metal varázslatok és a EoG) ne nyírjon ki azonnal egy tápos lovagot vagy hasonlót. 

Tehát, minden kis négyzet Slam-nál az Ogrékat jelöl (barnával), a szürkék a sima marauder lovasok. A fekete nagy négyzet egy Juggernautos hős.

Engedjétek meg, hogy kifejezzem véleményemet, miszerint 180 pontért egy 8-at S5 -tel (ebből esetleg 5-öt S7-tel) és legalább 5WS -tel támadó "egység", 0+ -os páncélban UNDORÍTÓAN táp. Ne jöjjön nekem senki a frenzy-vel, amikor ez az egy 180 pontos izé egy osztagban SIMÁN képes behozni egy nagy blokk-on a static CR-t. És ha még van mellette egy BSB is, akkor nyeri ezerrel a közelharcot. És húúúú, ez sok pont. Na és akkor? Elvittem egy osztagot, és kész. És akkor még nem vettem neki varázstárgyat. S ha hozok kettő ilyet, az egyik tuti beér.

Na, de folytatva, hogy mit is hozott Slam: A képen valamiért egy lyuknak látszik, de az egy BSB a Stubbornos(!!!) zászlóval a 4 káosz Ogre mellett. A rózsaszín lovas pedig egy varázsló lord. Bal oldalról kifelejtettem még egy scrollcaddy varázslót, aki az Ogrékkal sunnyogott, de nem jutott szerephez a csatában, csak a két scroll.

Ja, és a lényeg, amit szerintem Slam nagyon jól csinált: a teljes serege immúnis volt a Fear-re, Terror-ra és a Pánikra. Ezzel nagyon jól bevédte magát mind a Sztegák mind a pánik ellen!

 Első kör

A kezdést persze sikerült elrontanom, így első körben Slam menetelt előre, én meg nem tudtam march blokkolni, se varázslattal gyengíteni... Szóval buktam egy kört. 

Szerintem Slam itt talán hibázott (persze utólag mindig könnyű okosnak lenni), mert ugyan a bal oldali könnyűlovasságát tökéletes precizitással használta és elvezette az én CO rohamomat, és ezzel kivonta 2 körre őket, de jobb oldalt a két Marauder lovasság nem csinált semmit, csak lelövette magát. Ott szerintem többet is ki lehetett volna hozni - kikerülni a statikus RnF szkinkeket, lerohani a kaméleonokat... 

Vagy, ami a legfontosabb, én megpróbáltam volna ezekkel a marauderekkel kikapni a szkink papokat a sztegáról (esetleg egy flail-t adtam volna nekik). Véleményem szerint pont ezekkel a jól manőverezhető, tápolható marauderekkel meg tudta volna csinálni. Rohamból flail-lel a sztegákba, a papok leszedhetőek, csak ki kellett volna várnia. Báááár, most gondolok bele, hogy hülyeséget beszélek. A D6 noAS kinyírja őket két kör alatt. Bocs. 

Szóval nincs más, mint lelőni a Sztegát vagy elvinni valami naggyal. Sok naggyal. 

 

Húúú, egyre jobban tetszik ez a Sztega. Ez a no armor save nagyon kemény. Ok, elismerem, tápos, ha nem lövik le. (végre, nekem is van tápooooooooom, beeeeeeeeeee!)

 

A mágia fázisban hatalmas energiák röpködtek, Slam megpróbálta rányitni a káoszkaput a Temple Guard osztagra, benne a Slannel, de mázlim volt, tudtam semlegesíteni (azért 1-2 scroll kellett volna, hogy ne őszüljek meg... :) )

Végre én jövök...

 

 Az első körömben varázsolgattam, helyezkedtem, kijöttem a kamélonokkal, hogy marchblokkoljak, a jobb oldali szkink osztag felfejlődött 10-es sorba és lejavelinezte az 5 maraudert, a másik szkink osztag meg lekötötte a két blokk ogrét. Nagyon jók ezek a csókák! És olcsók! :) T2 rulez! :) Imádom őket.

Bal oldalt a CO-okkal beálltam, hogy rohamozzak, de Slam nagyon profin helyezkedett, úgy, hogy ha elfut a Marauderekkel, akkor már ne tudjam elérni az Ogre blokkot, és azok tudjanak menni a sok pont felé, és aprítani. Én kénytelen voltam ebbe belemenni, és nem kockáztatni, így viszont tudtam, hogy csak a játék második felében tudom majd használni a CO-kat, körbekerülve az épületet, vagy visszafordulni. 

 Slam második köre:

Ennek a körnek az elején még berobbant egy Cassandra féle meteor, és megmondom, több éves félelmeim és fóbiáim kerültek feldolgozásra, amikor is az első körben kijött...

Ennek a története itt olvasható

Slam jött előre persze, hogy a következő körben már mindenképpen rohamozni tudjon, de elfeledkezett a 12"-et rohamozó Kroxikról, bár azt a rohamot még simán bevállalhatta volna a Juggernautos osztaggal, de nem számított a TG-knél lévő zászlóra.

Megint eljátszottuk az első kör mágia fázisát, majdnem megnyílt a kapu, de aztán mégsem, tudtam 6 kockával dispellezni. (brutális tápos dolgokat tudnak ezek a káosz varázslók!)

 És eldől minden?

És az én második körömben jött a lehetőség, hogy kb 10" -re álló osztagot én rohamozzam a TG-k és a Kroxik összesített rohamával, nem bevállalva a Káoszogre összesített rohamot. Felhasználtam a zászlót, dobtam rá egy 4-est és pikk pakk elértem őket. Phű.

Bal oldalt a CO osztag utolérte az elfutó Maraduereket (ilyen táposat szerintem még sosem dobtam, ő valami 15 inchre futott én meg 17-re). 

Amíg Slam elszívott egy cigit, én gondolkodtam a Sztegák helyezkedésén: ha túl közel megyek, akkor nem leszek jó pozícióban a köv körös rohamokhoz, ha meg túl messze, akkor a Burning Alignment meg nem ér el senkit. Végül megszültem.

A mágia fázisom egy újradobott és aztán módosított miscasttal végetért, Slam nagy mázlijára. De előtte még a Burning Alignment brutálisat alkotott: KIÜTÖTTEM A BSB-t!!! Randomra dobtam két 4-est, utána két sebet (noAS), és kész. Hatalmas mázli, elismerem. 

(ezennel kielégítve érzem magam a múltkor, Mesh ellen játszott csatárért cserébe, amikor egy dupla 1 miatt bebuktam a játékot)

A közelharcban bevittem 5 sebet összvissz, rohamból, míg Slam 7-et. Azért durva, ezt mindenki érzi. Persze a BSB és a Stubborn zászló hiányának köszönhetően 4-gyel tört így is Slam, futottak, utolértem őket. Asszem itt eldőlt minden.

 Végül...

Utána Slam körében a két osztag Ogre bal oldalt levágta minden teketória nélkül a szkinkeket (asszem 11 sebet kaptak :) ), de az Overrunban megint pechje volt, kicsiket dobott, így nem érte el az ott álló sztegát, pedig itt hozhatott volna pontot... :(

 Innen már könnyű menet volt, a két Sztega Burning Alignmettel alkotott, varázsoltam, még közelharcoltunk egy kicsit a kroxikkal meg a lord varázslós osztaggal, Slam osztotta a Kroxikat rendesen, de végül mindent lemostam a pályáról.

 Nem tudom hogy alakul volna, ha a BSB nem hal meg, asszem akkor már veszélyesebb lett volna a helyzet, bevallom, jobban élveztem volna a játékot. Tudom milyen érzés így kapni. Tudjátok, hogy tudom.

 - - - 

Summa Summarum: Azt kaptam, amit vártam: A Slann erős, a TG-k jók, a Kroxik még mindig jók, bár már nem annyira, a CO-k jók, de nem annyira, a szkinkek jók.

Amire nem számítottam, hogy a Engine Burning Alignment-je ennyire jó. Ez a noAS konkrétan fix 1-2-3 hullát jelent, és ez, ha nagy és drága lényekről van szó, akkor táp. 

 

 

 

 

 

Ennyire szeretem: (4/5)
Véleményetek: (0/5)

Szólj hozzá!

Címkék: lizardmen warriors of chaos

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr941011863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása