HTML

Utolsó kommentek

ETC Teszt - 2. csata

2009.02.02. 07:31 _bala_

Amikor először megvettem életem első igazi seregét, és eldöntöttem, hogy Warhammerezni fogok, akkor Fattyú volt az, aki rengeteg segített nagyon kezdő koromban nagyon kezdő empire-ös kérdéseimmel az rpg.hu fórumán... Tulajdonképpen ő az, akit a legrégebben "ismerek" a magyar warhammeres közösségből - és most volt az első igazi csatánk. :)

A hosszú évek alatt többször akartunk egymás mellett játszani a páros Liga meccseken, de nem jött össze (majd idén), és egyszer játszottunk egy páros kampány meccsen - akkor egymás ellenében, de én Árpóval voltam elfoglalva, szóval nem igazán láttam Fattyú játékát.

 Nos, Fattyú tapasztalt törpe játékos, kioptimalizált sereggel... Fel kellett kötnöm a gatyót. Készültem ellen gondolatban, remélve, hogy nem áll be az egyik sarokba, mert akkor nem tudtam volna mit kezdeni vele.  

 A terep kicsit nekem kezdvezett, bár simán lehetett volna kedvezőbb. Azt terveztem, hogy a Kroxik a maguk 12 hüvelykes mozgásukkal jobbról kerítve 2-3 körig takarásban mennek, a Terradonok és a Szaurusz hős pedig balról. A Szaurusz kockával nem igazán tudtam mit kezdeni, vagy takargatom a játék végéig, és menti a maga 280 pontját, vagy megyek előre, és remélem, hogy odaér, és addig se a Slannt lövi.

 Sose tudom eldönteni mi a jó taktika a lövős seregek ellen, de azt hiszem az, hogy sok célpontot kell neki adni, és a maradék meg odaér. Igen ám, de ha nekem odaér a maradék, az nem biztos, hogy fel tudja törni a full törpe vonalat, static CR-ből bukó vagyok. Szóval abban bíztam, hogy leszedem a hadigépeket meg a lövő osztagokat, a többit meghagyom neki, és én meg mentem a pontot. 

Bejött. Szerintem ezzel a 2008-as Lizard sereggel nem is lehet mást csinálni törpe ellen. 

 A meccset három részre lehet bontani: Az elsőben Fattyú nagyon beindult: A kőhajító pontosan rátalált a szaurusz blokk kellős közepére, hulltak mint a legyek. A nyílágyúk és az üllő rendesen alkotott.

Az üllőt kicsit erősnek érzem, mert a kis, taktikai osztagokat minden gond nélkül le lehet vele szedni, tulajdonképpen nem kell semmit csinálni, csak nem szabad egyest dobni és kész.

Pontosan ez történt az első két körben: a tökéletes pozícióba rakott kamléon szkinkek összeroppantak majd utána a Terradonok nem bírták - a két osztagom, ami arra lett volna hivatva, hogy a lövős egységeket elkapják az első körökben. Ugyanígy a Szalamandrák a második körre lecsoffadtak, szerencsémre össze tudtam őket szedni.

A csata második részében törtem előre a Kroxikkal, de az ott megjelent Kopter meg az üllő hatására a Kroxik ott tébláboltak a mocsár mellett. Sikeresen létrejött egy 4+ mágikus mentő varázslat a Szauruszokra, amit Fattyú mindig elfelejtett semlegesíteni (vagy nem járt sikerrel), így a fele odaért a játék harmadik fázisában. 

Bal oldalt a Szaurusz hős elfuttatta a számszeríjászokat, majd köv körben rohamozott az Organ Gun-ba, de a hülye üllő hatására (most, hogy így leírom, egyre jobban utálom) hátába rohant egy osztag, ezt a sok CR-t már nem bírta, és mivel direkt úgy helyeztem el, hogy az Organ Gun után a mögötte lévő puskásokba Overrunoljon, ezért menekülesékor szépen beléjük is szaladt. 

A játék utolsó harmadában a Slann előmerészkedett, de ekkor már a Szaurusz osztagom az egyik nyílágyú után a törpe puskásokat aprította, az Organ Gun besült, szóval csak a kőhajító maradt, meg talán az egyik nyílágyú tudott a Slan-ra lőni, de az sértetlen maradt, hiszen ilyen fiatal faj, mint a törpe, meg kell hogy hajoljon az ősi Slann akarata előtt. :)

Utolsó körömben rohampozícióban voltam, és egy Kroxigor és a Szaurus osztagom is tudott volna rohamozni, de hát hülye lettem volna, mert valószínűleg lecsurgok a törpékről...

 Végül Fattyúnak nem sikerült lerobbantania a táblanegyedeket foglaló osztagaimat, így +200 pontot kaptam (az egyik táblanegyed mindenképpen az enyém volt a halom Kroxival). Így győzelmet tudtam aratni.

 

Úgy érzem kiegyenlített csata volt, mindkét oldalon voltak jó és rossz dobások, átlagosan zajlott minden. 

 

Azt gondolom, hogy a törpe faj nem biztos, hogy életképes tud lenni egy kiélezett versenykörnyezetben: Démon, Warriors, Birodalom, High Elf, Wood Elf, Vámpír, Lizardmen fix befutók mellé lehet, hogy lehet erősebb fajt találni. De ez csak az én véleményem.

Mert valahogy mindig az éreztem a törpék elleni játékban, hogy ott az idegesítő random faktor, hogy vagy működik az ágyú/kőhajító, vagy nem. Ha jól dob, nyer, ha átlagosan vagy rosszul, akkor nem. És egy ügyes játékos ki tudja játszani a törpéket, mert minimálisan tud manőverezni.

Bár a múltkori FFZ-n három törpe játékos lett az első, szóval a fene se tudja... :) 

 

  

Ennyire szeretem: (4/5)
Véleményetek: (0/5)

Szólj hozzá!

Címkék: dwarves lizardmen

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr52917509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása