HTML

Utolsó kommentek

Hogyan győzzük le... a Gyíkembereket?

2008.11.12. 07:27 _bala_

Cikkem valószínűleg valamilyen tekintetben érvényét veszti majd az új seregkönyv megjelenésével, de majd fél év múlva újból jelentkezem.

Általánosságban

Azt hiszem kijelenthetem, hogy ha Lizardok ellen mész, nagyjából kiszámítható, ugyanazon egységekből álló sereggel találod szemben magad. Egy-kér apró változást lehet látni, de egy Lizi játékosnak kábé 3 dolgot kell eldöntenie 2000 pont alatt, és olyan nagy meglepetéseket nem tud okozni - mármint ha nyerni akar. Szóval egész kiszámítható - szerintem.

Egy átlagos Lizi versenyseregben azt lehet megfigyelni - mondjuk az ETC listákat vagy egyéb GT-s listákat megfigyelve -, hogy általában a következőkből épülnek fel, tehát főleg ezekkel az egységekkel fogsz találkozni (más egyébként nem is nagyon van a Liziknél):
  • Lordok: Slann (leginkább ez) vagy az Old Blood Cold One-on vagy gyalogosan a 18"-et mozgató Charm-mal
  • Hősök : A 18" -et mozgó gyalogos szaurusz hős, skink papok, BSB vagy sima hős Cold One-on
  • Core: Szinte Csak Szkink, ha Slann van, akkor Szaurusz vagy Temple Guard osztag.
  • Special: Főként Kroxigorok és Terradonok, sokszor Cold One lovasság, ritkán Kaméleonok.
  • Rare: Szalamadnra és a Sztagadon.

 Először azért vegyük az általános gyengeségeket és erősségeket. Bármilyen furcsa is, hogy ugye erős a Cold Blooded szabály, a szkinkeknek, Terradonoknak, Szalamandráknak és a Sztragának 5-ös Ld-je van, amit azért még 3 kockából is nehéz megdobni. Éppen ezért a szkinkek és a terradonok nagyon sérülékenyek a terrorra/fearre. A szauruszok a maguk 8-as Cold Bloodedjükkel szinte elronthatatlanok, tehát pl egy stubborn Temple Guard osztagnak nem érdemes nekimenni csak valami űber brutállal. A seregben szinte mindenki 6-7 -es mozgású, kivéve a gyalogos szauruszokat. Sok a skirmish osztag, ezért a wood elfekhez hasonlóan mozgékony és körbetáncolós sereg ellen kell készülni. Sok nagy blokkal nem lehet megfogni őket. 

A szinte egyedüli Core választás: Szkinkek

Kezdjük a szkinkekkel (beleértve a kaméleonokat is). Erősek, mégpedig azért, mert ha nem foglalkozol velük, akkor a mozgékonysággal march blokkolnak, a mérgezett támadással nagy T-s lényeket lemérgezik, a sélrülékeny stratégiai egységeidet (Fast Cavalry, magányos hős, repülő egységek) levadásszák, kitakarják az első körökben a fontos egységeket. Ha pedig elkezded őket levakarni, akkor máris megtették a dolgukat 60 pontért, hogy elvonták a figyelmedet a fontos egységektől.

Mit lehet ellenük tenni? Ha elolvastátok az egyik démonok elleni csataleírásomat, látjátok benne, hogy ellenfelemnek kb 250 pontjába került az, hogy az egyik szkink osztagomat nem ölte le, mert egy egységet leköpőcsövezett a felére, térfelet foglalt és march blokkolt - azaz tette a dolgát. Fontos felismerni, hogy melyik szkink osztag helyezkedik úgy, hogy nagy kárt tud okozni, és arra bizony megéri ráfordítani az első két (esetleg 3) körben egy sortüzet vagy varázslatot - rohamot csak akkor, ha a stand&shoot nem okozhat nagy kárt vagy tuti eléred a menekülőket. Ha nem éred el, akkor máris elvezettek egy rohamot.

 

Ha lelövöd a negyedét és nincs ot a generális, akkor nagy valószínűséggel elfutnak és sosem kaparja össze őket a Lizi játékos. Nagyon sérülékenyek (T2), tehát egy sima Magic Missile vagy egy jobb lövés ami be tud vinni 3 woundot, az megfuttatja őket. Tapasztalatom szerint az átlagos mágia a nagy, komoly lényekben nem tud számotteő kárt okozni, ezért az első 2 körben én ha magam ellen játszanék, lepucolnám a lényeges szkinkeket, ezzel a játék második felében rengeteg stratégia lehetőségtől fosztanám meg magam. 

Repülő sérülékeny gyilkosok

Terradonok: stratégiailag szintén hatalmas szerepük van, az ellenfél nem is gondlná. Ezek a két sebpontos lények Repülnek, és 3(!) támadásuk van 4-es erővel. Általában hárman-négyen vannak, ergo ha sikerül 2 woundot bevinned (6+ -os mentő), akkor szintén el fognak futni. És ha egyszer berohannak egy egységedet, akkor a 9-12x4-es erejű támadás elvisz minden könnyűlovasságot, varázslót, hadigépet - azaz mindent, ami ellen a Terradonok valók. Ha viszont egyszer valami elkapja őket (lövedék vagy ellenség), akkor végük. Szintén skirmishek, és minden tévhit ellenére ellenük is jár a -1 tohit módosító. 

 Mindenki által rettegett tűzköpők

Szalamandrák: Mozgkényak, veszélyesek, halálosak, félelmet okoznak, 5-ös erővel üt kettőt egy szali. Hát na. Ha beállnak egy nehéz terepre és elkezdik fújni a T3 lényeket, akkor bizony osztagradír. Nekem volt, hogy egyszer 2 spearelf osztagot fújtam le a föld színéről, mert az ellenfelem a Kroxikkal foglalkozott. De ha az ellenfél jól csinálja, akkor mivel csak 15"-re fújnak, egy gyors mázgású lovas rohammal el lehet őket vinni, és általában őket szokták használni ugródeszkaként, mivel csak T4-jük van. Egy páncélozott lovasosztag vagy hasonló kaliberű unit az ő karmájuk, mivel nem tudnak SaS-olni. Szóval ugyan hardban erősebbek, mint a korábban felsorolt lények, de lövős egység, nem is kell nagyon ügyeskedni, hogy az ember megfuttassa őket. Mivel a Lizi sereg többi része már kemény dió, ezért ez jó pontszerzési lehetőség - már csak azért is, mert utána nem fújnak le mindent. 

 A Legyőzhetetlenek

Kroxigokor: Nem is gondolná az ember, hogy milyen erősek. Ha a lizardmen játékos jól csinálja, akkor nem fogod tudni őket megrohamozni a szkink screen szabály miatt, és ha ők rohamoznak, akkor mindent visznek. Ritkán látni Lizard sereget nélkülük. Drágák, közepesen sérülékenyek (T4, 4+ AS), félelmet okoznak... nagyon jó kis srácok. Kerüld őket szemből, ha teheted. A lizardmen játékos stratégiája pont az, hogy elvonja a figyelmedet a szkinkekkel, terradonokkal, szalamandrákkal, hogy te velük foglalkozz, addig a Kroxik meg elvégzik a piszkos munkát a maguk S7-jükkel. Ha nyerni akarsz, ezt ne hagyd. 

Nagy, buta, de odacsap

Cold One lovasság: Határeset. Nagyon erősek tudnak lenni, de a 3+ -os mentő miatt nagyon sérülékenyek, és ha leesik 1-2, már oda is az erejük. Amit nagyon fontos tudni, hogy nekik szokták adni az ún. mozgatós zászlót, amivel mágia fázisban D6" -et mennek előre, és ha hozzáérnek valamihez, akkor roham, nincs semmilyen fear teszt, vagy rohamreakció, semmi. Ott vannak az oldaladban, és véged. A Kroxikkal párosítva halálosak, nagy ütőerőt képviselnek. Megoszlanak a vélemények a használhatóságukról, sok Lizi játékos nem tartja őket nagyra, mások szeretik. Ha van valamilyen konzervnyitó vagy hátráltató trükk a tarsolyodban, használd ellenük.

Még nagyobb, nem buta, és odacsap

Sztegadon: ugyan van egy nyílvető a hátán, amivel az ember szokott 5-6 -ra találni, nekem még sosem sikerült. Ötös Ld, terror, tehát ha neked sikerül megorhamoznod valamivel, ami kárt tud tenni egy T6 lényben, akkor valószínűleg futni fog, de a Lizardmen játékos vigyázni fog rá, hátul fogja tartani és támogató rohamot fog vele csinálni, vagy a túlfutott egységeidet levadászni - és tudja is. D6+1 impact hit, 4db S5 támadás, 5 mérges szkink a tetején... ha támogató egységnek bekapod rohamba, akkor ott neked reszeltek.

 Hősök

Amiről még szót kell ejtenem, az a 9"-es mozgású szaurus hős vagy lord. Sok típusa van, átalában sokat üt nagy erővel, jó védelemmel. Ha szkinkek közé látsz ilyet bújtatva, féltsd a kis, sérülékeny egységeidet (Könnyűlovasság, hadigépek, magányos karik). Olyat is tud a kis aranyos, hogy immúnis a pscichóra, tehát nekimegy valami félelmetesnek, és bevisz 2-3 sebet, nem ütnek vissza rá, és ott marad a 8-as Ld-jével. 

A mágiarendszer koronája (persze ez full kamu, mert a kábé 3 sereg is többet és hatékonyabban varázsol)  

Slann: Egy második generációs slannak 8 sebpontja van 4+ -os warddal, 5-ös toughtnessel. Nem fogod tudni megölni hacsak nem valami brutál démonnal/vámpírral/sárkánnyal. Én pszicho immúnis, AS 3+ -os szaurusz seregbe szoktam rakni, nem is lehet vele mit csinálni, főleg ha védem a Kroxikkal és a Cold One lovasokkal. És képes körönként 3 MM-et meg még 2 trükköset nagy erővel varázsolni, és ha van mellette egy szkink pap, akkor készülj egy 15 PD-es mágia fázisra. Magányosan is elő szokott fordulni, de akkor nagyon kell rá vigyázni. Amit tenni tudsz az, hogy kikerülöd, és minden mást leölsz, még az utolsó szkinkkel is közelharcba kerülsz, hogy ne nagyon tudjon rád varázsolni, ekkor ott marad 600-1000 pontja érintetlenül, de neked lesz 3 térfeled és a maradék 1000 pontod, valószínűleg döntetlen vagy nyersz egy picit. Amit ne csinálj, hogy ne menj neki mindennel a Slann-nak, mert túlél, levarázsol (valszeg lesz neki ilyen 12"-en belül mindenkire ható varázslata), és a többi egységével meg körbetáncol. Persze erről megoszlanak a vélemények... 

 

Summa summarum:

Lizardmenek ellen vigyázni kell a mozgékony taktikai egységekkel, mert az ütős egységek nem olyan erősek mint mondjuk egy törpénél, bretonnál vagy démonnál. De egy jól taktikázó Lizardmen generális kemény ellenfél. 

 Te is leírnád, hogyan kell legyőzni egy adott sereget? Ne fogd vissza magad, írd le nekünk!

Ennyire szeretem: (3/5)
Véleményetek: (4,8/5)

Szólj hozzá!

Címkék: lizardmen

A bejegyzés trackback címe:

https://wh-tactics.blog.hu/api/trackback/id/tr2755364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása